חדשות בארץ

העלאת שכר ומענקים למורים: הושג הסכם עם האוצר

ארגון המורים הודיע על סיום המשא ומתן, כששכר המורים יעלה ב-1,200 שקל. עוד סוכם: מורים במשרה מלאה יקבלו מענק חד-פעמי של 9,600 שקל, בהתאם להיקף המשרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון המורים הודיע הלילה (בין ראשון לשני) על סיום המשא ומתן המורכב עם משרד האוצר. לאחר חודש של שביתות ועיצומים בבתי הספר העל-יסודיים, הצליחו הצדדים להגיע להסכם שיעניק תוספות שכר משמעותיות למורים לצד שיפורים בתנאי ההעסקה. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, בירך את המורים שהשתתפו במאבק ואמר כי "הנחישות שלנו הובילה לתוצאות חיוביות עבור המורים והתלמידים כאחד".

במסגרת ההסכם הוסכם כי שכר המורים יעלה ב-1,200 שקל בחודש, תוספת שתיכנס לתוקף כבר מחודש ספטמבר ותשפיע על אלפי מורים ברחבי הארץ. כמו כן, מורים במשרה מלאה יקבלו מענק חד-פעמי של 9,600 שקל, בהתאם להיקף המשרה. במקביל, הוחלט על שיפור בשכרם של מנהלים וסגנים, עם קביעת שכר מינימום למנהלים מתחילים, מהלך שנועד להפוך את מקצוע הניהול לאטרקטיבי יותר.

נוסף על כך, ההסכם מונע את קיצור הליך הפיטורים שתכנן האוצר, וכן מבטל את כוונתו להעסיק מורים על פי הסכמים אישיים, מה שהיה עלול לפגוע ביציבות ובזכויות של המורים.

למרות השגת ההסכמות, ההסכם הכתוב עדיין לא נחתם, ומשרד האוצר טרם פרסם הודעה רשמית בנושא.

כזכור, הסכסוך עם האוצר נבע מדרישות המורים לשיפור תנאי העבודה וההעסקה, אל מול כוונות האוצר לערוך רפורמות שבחלקן כללו קיצוץ בזכויות המורים. הארגון עמד על הדרישה לשפר את תנאי השכר וההעסקה, ואף.הכריז על סכסוך עבודה ושביתה.

ארז הוסיף: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל-יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:הסכםארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה