לומדים מוסר

המפתח לחיים טובים: איך להפוך כל מאורע לקפיצה רוחנית?

רבי נחמן מברסלב על הדרך לחיים רגועים ושלוים: "כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו, זאת הבחינה היא מעין עולם הבא"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"כשאדם יודע שכל מאורעותיו הם לטובתו, זאת הבחינה היא מעין עולם הבא"

(רבי נחמן מברסלב)

 

משמעות הציטוט

רבי נחמן מלמד כאן על מדרגה רוחנית גבוהה מאוד. כאשר אדם מגיע להבנה שכל מה שקורה לו, בין אם זה נראה טוב ובין אם נראה רע, הוא לטובתו – הוא מגיע למעין מצב של שלמות רוחנית שהוא "מעין עולם הבא". המשמעות של זה היא שהאדם מפסיק לראות את העולם מנקודת מבט מצומצמת של "טוב ורע" במונחים ארציים ומתחיל להבין שכל מה שה' עושה הוא לטובתו, גם אם בהווה הדברים נראים קשים, מאתגרים או כואבים.

רבי נחמן מדבר כאן על אמונה בהשגחה פרטית מוחלטת. כאשר אדם מאמין שכל מאורע בחייו נובע מתוך רצון השם ומתוך השגחתו האישית על האדם, הוא מבין שאין דבר שקורה "במקרה". הכל מונהג על ידי הבורא והוא נעשה למען תועלתו הנצחית של האדם, אפילו אם זה לא נראה כך בעין אנושית.

אחת המדרגות הקשות ביותר בעבודת ה' היא ההבנה שגם הדברים השליליים לכאורה – כאב, צער, הפסד – הם לטובה. זו הבנה שה' פועל מתוך רצון להיטיב עם האדם, אבל לעיתים הטוב הזה נסתר מהאדם בהווה ויתגלה רק בעתיד. תובנה כזו דורשת מהאדם אמונה עמוקה וביטחון מלא בבורא.

עולם הבא הינו מקום של שלמות רוחנית, שבו אין כאב, קושי או צער, והכל מתנהל בהרמוניה. אדם שמצליח להבין שכל מאורע בחייו הוא לטובה מגיע למעין תחושת גאולה כבר בעולם הזה, מה שמכונה "מעין עולם הבא". זהו מצב של שלווה, קבלה פנימית ואמונה עמוקה, שמחברים את האדם לחוויית עולם הבא כבר כאן ועכשיו.

כאשר אדם נמצא במדרגה הזו, הוא פועל מתוך שלווה פנימית עמוקה. אין בו כעס או מרירות כלפי מצבי החיים, כי הוא מבין שכל מה שקורה הוא חלק מתוכנית אלוקית רחבה יותר, שהוא לא תמיד מסוגל לראות במלואה, ושכל מאורע, גם אם הוא קשה וכואב, הוא לטובתו הנצחית. זהו מצב של קבלת המציאות באהבה ובביטחון מוחלט - מטרה רוחנית גבוהה מאוד, והשאיפה אליה היא חלק מרכזי בעבודת ה'.

 

כמה מילים על המחבר

רבי נחמן מברסלב נפטר לפני 331 שנה (א' בניסן ה'תקל"ב – י"ח בתשרי ה'תקע"א), היה מייסד חסידות ברסלב והאדמו"ר היחיד שלה. רבי נחמן היה מורה רוחני דגול שהדגיש את חשיבות השיחה האישית עם ה', השמחה בעבודת ה', האמונה הפשוטה והתמימות, והתקשרות לצדיקים.

תלמידו הבולט ביותר רבי נתן מברסלב חיבר על פי דבריו את ליקוטי מוהר"ן וספרי יסוד אחרים של החסידות.

הרב זמיר כהן - עוד תראה שהכל לטובה. צפו

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:רבי נחמן מברסלבהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה