חדשות יהדות

במקום רובים - שופרות: החיילים היהודים באוקראינה נערכים לחגי תשרי

על רקע המלחמה, הפדרציה של הקהילות היהודיות דאגה שהלוחמים יקבלו כיפות, ספרי תהילים, דבש, חוברות הדרכה לחג ושופרות: "תחושה מיוחדת לשמוע את קול השופר בחזית הקרב"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה, החיילים היהודים הנמצאים בקו החזית לא שוכחים את חגי תשרי, ובקרוב יחליפו את הנשק הארוך שלהם בשופרות. מתנדבים מפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה חילקו להם את השופרות והשנה, לצד רעש פגזים וטנקים, ישמעו באזור גם תקיעות שופר.

בפדרציה החליטו לדאוג שהלוחמים היהודים בחזית יוכלו לקיים את מצוות ראש השנה, למרות הקשיים שיוצר המצב המלחמתי. 

על פי הפרסום בישראל היום, צוותי המתנדבים עברו מרחק של יותר מאלף קילומטרים לאורך קווי הלחימה, והעבירו ערכות חג מיוחדות לחיילים היהודים. הערכות כללו מחזורי תפילה מקוצרים שתורגמו לאוקראינית, כיפות, ספרי תהילים, דבש, חוברות הדרכה לחג, וכמובן - שופרות.

בכל בסיס שבו נמצאים חיילים יהודים, המתנדבים מצאו חייל מתנדב ולימדו אותו כיצד לתקוע בשופר. כך יוכלו החיילים לקיים את מצוות התקיעה בראש השנה ויום כיפור, למרות התנאים הקשים בשדה הקרב. "זו תחושה מיוחדת לשמוע את קול השופר בחזית הקרב", אמר אחד החיילים.

מלבד העזרה לחיילים, הפדרציה דאגה גם לשלוח ערכות חג ל-51 אלף משפחות יהודיות ברחבי אוקראינה, כשהמטרה היא לחזק את הקהילה היהודית גם בזמנים קשים כאלה. הערכות כללו נרות שבת ומוצרי היגיינה בסיסיים שנשלחו בעזרת שליחי חב"ד שפועלים בכ-169 קהילות יהודיות ברחבי המדינה.

"נוסף לחלוקת הערכות, בראש השנה הקרוב ימלאו בתי הכנסת באוקראינה באלפי יהודים שיבואו להתפלל יחד", אמר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר פדרציית הקהילות היהודית באוקראינה. "אנו מתפללים שתכלה שנה וקללותיה, ותחל שנה וברכותיה, ובעיקר – שנת גאולה, שלום ובריאות לכולם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:שופראוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה