חדשות בארץ

חיזבאללה מרחיב את טווח הירי: שיגר טילים אל השומרון ואל מפרץ חיפה

חיזבאללה ביצע עשרות שיגורים מלבנון אל שטח ישראל, למרחבי העמקים, הקריות, הכרמל, הגליל התחתון ולראשונה גם לשומרון. צה"ל תקף במהלך היום כ-800 מטרות בלבנון

ירוטים צפונית לחיפה (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)ירוטים צפונית לחיפה (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
אא

אזעקות נשמעו לפנות ערב (שני) לראשונה באזור השומרון ובמפרץ חיפה, ועל פי צה"ל מדובר בשיגורים מלבנון. המשמעות: חיזבאללה מרחיב את טווח הירי, ומשתמש בטילים בעלי טווח בינוני ומעלה, למרחק של כמאה קילומטרים.

האזעקות בשומרון הופעלו בין היתר באריאל, אלפי מנשה, קדומים, באזור התעשייה בראון, חוות גלעד, עמנואל, פדואל, אלקנה ויישובים נוספים. זוהו 10 שיגורים מלבנון אל האזור.

במקביל בוצע ירי מלבנון, בפעם השנייה בתוך כשעה, אל אזור יוקנעם, מגדל העמק והעמקים. דווח על לפחות שבעה טילים שנפלו ולא יורטו, חלקם גרמו לשריפות. שיגורים בוצעו מלבנון גם אל הגולן והגליל. בסך הכל זוהו 70 שיגורים מלבנון אחר הצהריים. מאז שעות הבוקר שוגרו 150 טילים מלבנון אל הצפון.

שר הביטחון יואב גלנט קיים לפנות ערב סקירה מבצעית על הרחבת תקיפות צה"ל נגד יעדי חיזבאללה. בסקירה נטלו חלק פיקוד של חיל האוויר, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר.

נכון לשעה חמש אחר הצהריים צה"ל תקף כ-800 תשתיות של חיזבאללה בדרום לבנון. טרם בוצעה תקיפה באזור הבקעא בעומק לבנון, למרות שצה"ל הזהיר את תושבי האזור וקרא להם להתפנות.

ראש הממשלה התייחס להרחבת הלחימה בלבנון והעמקת הפעילות ההתקפית ואמר: "אני רוצה להבהיר את מדיניות ישראל - אנחנו לא מחכים לאיום, אנחנו מקדימים אותו. הבטחתי שאנחנו נשנה את המאזן הביטחוני, מאזן הכוחות בצפון - זה בדיוק מה שאנחנו עושים".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה