בריאות ותזונה

יש דרך אחת לאכול שום טרי. כך תעשו זאת ואפילו תרזו

מחקר חדש מגלה כיצד שום טרי תורם לשיפור רמת השומן ומניעת מחלות,בתנאי שתאכלו אותו לפי עצת המומחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שום, אחד המרכיבים הנפוצים ביותר במטבחים רבים, ידוע זה אלפי שנים בסגולות הבריאותיות שלו. מחקרים מדעיים עכשוויים מאשרים מחדש את היתרונות של השום במגוון תחומים בריאותיים, תוך הדגשת השפעתו המיטיבה על הגוף כאשר הוא נצרך טרי. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition מראה כי צריכה קבועה של שום יכולה לשפר מדדים קרדיומטבוליים ולהפחית את הסיכון למחלות כרוניות.

המחקר מצא כי צריכת שום טרי יכולה להוריד את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, מה שמפחית את הסיכון לטרשת עורקים ולמחלות לב וכלי דם. בנוסף, נמצא כי השום משפר את רמות הכולסטרול "הטוב" (HDL) ואת היחס בין מותניים לירכיים, מדד שמחקרים קודמים קשרו להפחתת הסיכון למחלות לב, סוכרת וסרטן.

מעבר לכך, לשום יש יכולות נוגדות דלקת ונוגדות חמצון חזקות. האליצין, החומר הפעיל בשום, נלחם בזיהומים חיידקיים וויראליים ומסייע בחיזוק מערכת החיסון. מחקרים הראו כי צריכה קבועה של שום תורמת לשיפור זרימת הדם ומניעת קרישי דם, מה שעשוי לסייע במניעת שבץ מוחי ומחלות לב.

לימור מרדי-טילבור, דיאטנית קלינית ומנהלת המחלקה לתזונה באסותא, אמרה לאתר וואלה: "שום נחשב לאורך ההיסטוריה ככלי למניעת זיהומים ולטיפול במחלות רבות, וכיום המדע מאשר את רוב ההמלצות העתיקות. השום הוכח כמשפר תפקוד קרדיווסקולרי, מונע קרישיות יתר בדם ואף מסייע בהורדת לחץ דם".

עם זאת, חשוב לציין שלצורך ניצול מיטבי של סגולותיו הבריאותיות של השום, יש לצרוך אותו כאשר הוא טרי, סמוך לכתישה. צריכה של שן או שתיים ביום תסייע להפיק את מלוא היתרונות הבריאותיים, אך מרדי-טילבור מדגישה: "שום לבדו לא יכול לשפר את הבריאות ללא תזונה מאוזנת. חשוב לשמור על אורח חיים בריא ותזונה מגוונת כדי להפיק את המרב מהשום וממזונות אחרים".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:שוםלחץ דם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה