חדשות כלכלה

מחצית מהישראלים טוענים: בשל יוקר המחיה, נקנה פחות מוצרים לחג

עליות המחירים מדאיגות את הישראלים. סקר שנערך מוכיח כי 42% מדווחים על החמרה במצבם הכלכלי מאז המלחמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עליות המחירים והמצב הביטחוני ממשיכים להשפיע על משקי הבית בישראל. מסקר של רשות ההסתדרות לצרכנות, שבוצע באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, עולה כי 42% מהישראלים מדווחים על החמרה במצבם הכלכלי מאז תחילת המלחמה. ההשפעה ניכרת על תחומי החיים השונים, בעיקר בהוצאות על מזון ותחזוקת הדירה.

הסקר, שנערך בקרב 518 נשאלים, מדגיש את השינויים בהרגלי הצריכה. 17% מהמשיבים נאלצו לוותר על טיפולים רפואיים או תרופות בשל עלויות גבוהות, ו-34% הוציאו יותר על שירותי רפואה. המחירים העולים במזון, דיור ותחבורה מורגשים, כאשר 82% מהמשיבים דיווחו על עלייה בהוצאות על מזון, 65% על תחזוקת הדירה, ו-59.7% על הוצאות רכב.

עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, מציין: "המצב הכלכלי והביטחוני הביא משפחות רבות לצמצם בהוצאות, גם בתחומים כמו תרבות ונופש, ריהוט והלבשה". כ-34.2% מהמשיבים דיווחו על צמצום בהוצאות תרבות, ו-24.5% על צמצום בהוצאות הלבשה.

בנוסף, הישראלים נערכים לחגים עם סל קניות מצומצם יותר. 49.3% דיווחו כי יורידו את היקף הקניות לחגים, ו-87.3% סבורים כי העלות השנה גבוהה יותר מאשתקד. 64.6% מהמשיבים משווים מחירים בין רשתות מזון, ו-47.1% מפצלים קניות כדי לחסוך.

לצד הצמצום בהוצאות, 47% מהישראלים אוגרים מזון למקרי חירום, בעיקר מוצרים בסיסיים כמו מים ושימורים, מתוך חשש מהחרפת המצב הביטחוני. הסולידריות החברתית נמשכת, כאשר 32% מהמשיבים רוכשים מעסקים בבעלות משרתי מילואים, ו-53.7% מעדיפים תוצרת חקלאית ישראלית.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:קניותיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה