חדשות בריאות

משרד החקלאות: חשש מהתפשטות שפעת העופות

מקרה שלישי החודש של שפעת עופות התגלה בחוות רביית פטם במושב נהלל. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממשיכים לבצע ניטור אקטיבי בכל הלולים שבאזור

סגירת אתר בגלל שפעת העופות, ארכיון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)סגירת אתר בגלל שפעת העופות, ארכיון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
אא

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מבצעים ניטור אקטיבי בכל הלולים שבאזור נהלל בעקבות גילוי מקרה של פשעת העופות. זהו המקרה השלישי החודש שמתגלה בישראל, והוא התגלה במרחק 600 מטר מחוות תרנגולי ההודו שהומתו בתחילת החודש.

המחלה התגלתה בחוות שבה שני מבני לולים המתפרשים על ארבעה דונם ובהם כ-34,000 עופות משלוחת הרבייה הכבדה, להקות מקור לפטמים. אזור הסגר הוגדר בטווח של עד 10 קילומטרים מהחווה הנגועה.

משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה.

כזכור, בתחילת החודש משרד החקלאות וביטחון המזון איתר מוקד תחלואת שפעת עופות ראשון, במושב נהלל ולפני שבוע במושב רם-און שבחבל התענך, במועצה האזורית גלבוע. המשרד סיים זה מכבר את ההמתה בשני מוקדי התפרצות אלו.

ההתפרצויות בישראל הן במקביל לדיווחים שמתקבלים בשבועות האחרונים על איתור שפעת עופות באזורים נוספים בעולם, כדוגמת: צרפת, גרמניה, פולין, וכן מדינות בארה"ב, ומדובר בתופעה עולמית ולא מקומית.

במשרד החקלאות וביטחון המזון מדגישים כי יש לצרוך בשר, עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו, נאפו או טוגנו היטב כדי למנוע סכנה בריאותית.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:משרד החקלאותשפעת העופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה