סיפורים אישיים

כשהמוות היה קרוב: הרב ביקש 3 בקשות בלבד, והישועה המדהימה הגיעה

תפילה בעת צרה - לא שבה ריקם: כאשר מאות טילים משוגרים מדי יום לעבר אזרחי ישראל, הבה נתחזק כולנו בתפילה, שאינה שבה ריקם. סיפור מיוחד על תפילה נואשת כשהמוות עמד מעבר לדלת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כח עצום יש בתפילה לקרוע מעל האדם גזרות קשות, להפוך את הטבע ולחולל ניסים. הקב"ה שומע תפילה, וכל מי שעיניו בראשו מתאמץ לנצל בכל כוחו את המתנה המופלאה הזו שניתנה בידינו.

בשנים בהן שהתה ישיבת מיר בשנחאי, אליה נמלטו מאימת המלחמה הנוראה באירופה, עמדה העיר תחת השלטון היפני, שהיה בן בריתה הקרוב של גרמניה הנאצית. מלכתחילה הסתכלו היפנים על בני הישיבה הזרים בעין עקומה, וביקשו להיפטר מהם בהקדם האפשרי, ואם לא די בכך, דרשו הנאצים מעמיתיהם היפנים לבצע ביהודים את מה שביצעו ביהודי אירופה. ואמנם הם לא עשו זאת בפועל, אך העוינות היתה גלויה, והיפנים הצרו את רגליהם של פליטי הישיבה בכל הזדמנות.

למרות הקשיים הרבים התאמץ ראש הישיבה, רבי חיים שמואלביץ, להחזיק את הישיבה. בדרכים לא דרכים הגיעו לידו כספים שנשלחו מידידי הישיבה בארצות הברית. אלא שכאן נוצרה בעיה קשה- החזקת כספים בסכומים כאלו היתה אסורה בתכלית האיסור על ידי השלטון היפני, ובודאי כספים אלו, אשר מקורם בארה"ב, שמוגדרת היתה אצלו כמדינת אויב. משום כך היה צורך להיזהר שלא יוודעו לקיומו של הכסף בשום אופן.

אלא שהיפנים לא היו טיפשים. הישיבה המתנהלת מתחת לאפם גרמה להם לתהות על מקורותיה הכלכליים, ובאחד הימים נקרא ראש הישיבה לחקירה משטרתית על אודות המימון של הישיבה.

המתח והדאגה שאחזו בו היו עצומים- כיצד יוכל להניח את דעתם של החוקרים היפנים הקשוחים, המבקשים בכל מחיר לחשוף את מקורות המימון שלהם? בפרט כשמטרתם היא להכשילו ולמצוא עילה להתפטר מן הישיבה.

בכל כוחו התאזר באמונה וביטחון בה' יתברך, ובליבו עלתה המחשבה, כי במצב כזה של פחד מות זהו זמן טוב לתפילה. בעודו צועד אל חדר החקירות, נשא תפילה חרישית אל ה' יתברך וביקש שלושה דברים:

1. שיעזור לו הקב"ה שאם יזכה להינצל, יוכל להתמסר לגמרי ליגיעת התורה, והעול הכספי של הישיבה לא יהיה מונח על כתפיו.

2. שיזכה לגדל בנים תלמידי חכמים.

3. שיזכה להשיא את בנותיו לחתנים תלמידי חכמים.

מעשה זה סיפר רבי חיים בשמחת נישואי בתו הצעירה, ואמר: "ברוך ה', עזרני הקב"ה ברוב רחמיו ומלא את בקשותיי. העול הכספי של הישיבה כבר אינו מוטל על צווארי, הבנים תלמידי חכמים והוגים בתורה, זרע ברך ה', והחתנים - תלמידי חכמים מרביצי תורה, וכעת התקיימה תפילתי בשלמות, בהשיאנו את בתנו הצעירה עם חתן תלמיד חכם".

תפילתו בעת הצרה - לא הושבה ריקם.

הרב יוסף אשכנזי - איך מצליחים להתפלל בכוונה עם מחשבות שמפריעות?

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תפילהרבי חיים שמואלביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה