מעניין

מילים קטלניות: 10 דברים שאסור להגיד לאדם שמנסה לרדת במשקל

תהליך ירידה במשקל הוא רגיש ומורכב. הנה 10 משפטים שכדאי להימנע מהם כדי לא לפגוע או להוריד מוטיבציה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאנחנו רואים חברים, בני משפחה או מכרים שנמצאים בתהליך של ירידה במשקל, הכוונות שלנו בדרך כלל טובות – לעודד, לתמוך, או אפילו להציע עצות. אבל לעיתים, מה שנאמר בכוונה טובה עלול להתפרש באופן שגוי ולגרום לעוגמת נפש, בלבול, או תחושת חוסר אונים. אז מה כדאי לא להגיד למישהו שמנסה לרדת במשקל? הנה 10 דברים שכדאי להימנע מהם:

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

1. "את/ה בטוח/ה שאת/ה יכול/ה לאכול את זה?"

אחת השאלות הכי פוגעניות ולא נעימות שאדם יכול לשמוע. אנשים שנמצאים בתהליך של ירידה במשקל מודעים היטב למה שהם אוכלים, ושאלה כזו עשויה לעורר תחושה של ביקורתיות וחוסר אמון ביכולתם לשמור על ההחלטות שלהם.

2. "נראה כאילו לא ירדת כלום!"

ירידה במשקל היא תהליך ארוך וסבלני. הערות כמו זו עלולות להוריד את המוטיבציה ולגרום לתחושת כישלון, גם אם האדם כבר השיג התקדמות ניכרת. חשוב לזכור שכל גוף מגיב אחרת, ולקצב השינוי יש גורמים רבים.

3. "אני אף פעם לא אכלתי משמין, אולי כדאי שגם את/ה?"

כשחוויה אישית נזרקת כמסר, היא עלולה ליצור תחושת ניכור. אדם בתהליך ירידה במשקל לא רוצה לשמוע את ההרגלים שלכם – הוא צריך תמיכה והבנה, לא השוואות שעלולות להרגיש מעליבות.

4. "ניסית כבר כל כך הרבה דיאטות, מה הפעם שונה?"

תהליך ירידה במשקל הוא לא קו ישר. כל אחד מנסה שיטות שונות עד שהוא מוצא את מה שמתאים לו, והשאלה הזו מייצרת תחושה של חוסר אמון בנחישות האדם וביכולותיו להצליח.

5. "בדיוק ראיתי דיאטה שממש מתאימה לך!"

אלא אם כן האדם ביקש עצות, עדיף להימנע מלהציע תוכניות או דיאטות חדשות. אנשים שמנסים לרדת במשקל בדרך כלל כבר עושים מחקר מעמיק ומבינים מה נכון להם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. "אני חושב/ת שאת/ה מגזים/ה עם כל זה"

תהליך של ירידה במשקל דורש לעיתים ריכוז ומשמעת, והערה כזו יכולה לפגוע ולהציב סימן שאלה על המחויבות של האדם למטרותיו. חשוב להעניק תמיכה ולא לשפוט את ההתמדה.

7. "פשוט תאכל/י פחות!"

המשפט הזה לא רק מעליב, אלא גם מתעלם מהמורכבות של תהליך הירידה במשקל. תהליך כזה כולל לא רק מה אוכלים, אלא גם איך אוכלים, מתי אוכלים, מה רמות הפעילות הגופנית ומה מצב הנפשי.

8. "נראה לי שאת/ה נהיה/ית אובססיבי/ת עם זה"

כאשר אדם משקיע הרבה זמן ומחשבה בתהליך ירידה במשקל, זה חלק מתהליך הלמידה והשינוי שלו. כדאי להיזהר מהשלכת השיפוט האישי שלכם כלפי מחויבות שהוא מרגיש כלפי עצמו.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

9. "היית נראה/ית הרבה יותר טוב לפני שהתחלת את הדיאטה"

כשהאדם עובר תהליך פיזי, זו תקופה רגישה מאוד. אמירות מהסוג הזה עלולות להכניס את האדם לספקות עצמיים ולהקטין את המוטיבציה שלו להמשיך בדרך שבחר.

10. "אין סיכוי שתצליח/י להחזיק בזה לאורך זמן"

אמירה כזו היא אחת הפוגעניות ביותר שאפשר לשמוע בתהליך של שינוי. היא שואבת את כל התקווה והנחישות מהאדם ומעבירה לו את המסר שאין לו מספיק יכולת לעמוד באתגר.

חשוב לזכור שתהליך ירידה במשקל הוא לא רק מאמץ פיזי, אלא גם מסע רגשי ונפשי. כל מילה שאנו אומרים עשויה להשפיע, ולכן חשוב להעניק תמיכה, הבנה ועידוד – לא ביקורת, אפילו אם היא נאמרת מתוך כוונה טובה. זכרו תמיד, כל אדם עובר את התהליך בקצב שלו ובדרך שמתאימה לו, והתפקיד שלנו הוא להעצים אותו, לא להקשות עליו.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:דיאטהירידה במשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה