חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: נסראללה חוסל בלבנון, כוננות שיא בישראל

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ובכירים נוספים בארגון חוסלו בבונקר בלב ביירות. צה"ל החל בגיוס מילואים לצפון וליו"ש. החות'ים שיגרו טיל בליסטי למרכז הארץ

אא

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה חוסל אמש (שישי) בתקיפה של צה"ל בביירות - חסן נסראללה, רב המרצחים ומנהיג חיזבאללה ב-32 השנים האחרונות, חוסל אמש בתקיפה של צה"ל בביירות. ארגון הטרור אישר היום את מותו.

נסראללה חוסל בתקיפה ממוקדת של מטוסי חיל האוויר, שתקפו, לאחר קבלת מידע מודיעיני מובהק, את הבונקר התת קרקעי בו שהה ברובע הדאחיה. תקיפת הבונקר בוצעה על ידי מטוסי F15I, "רעם", של טייסת 69, שביצעה לאחרונה את מבצע חיסולו של אברהים עקיל. על הבונקר של חיזבאללה הוטלו 83 פצצות מסוג GBU-28, פצצות חודרות בונקרים במשקל טון כל אחת.

יחד עם נסראללה חוסל בתקיפה גם מפקד חזית הדרום, עלי כרכי, שניצל מחיסול בשבוע שעבר. כרכי נותר הבכיר הצבאי הכמעט אחרון בארגון הטרור, בעקבות שורה של חיסולים שביצע צה"ל בחודשיים האחרונים.

במוצאי שבת תקף צה"ל שוב ברובע הדאחיה. יעד התקיפה היה נביל קאוק, חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה. לפי הדיווחים בלבנון החיסול צלח. קאוק שימש סגן ראש מועצת הג'יהאד של חיזבאללה.

כמו כן, בתקיפה נוספת היום צה"ל חיסל בדאחיה את המחבל חסן ח׳ליל יאסין, בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה. יאסין עמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות, בקו המגע ובעומק שטח הארץ. 

במסגרת תפקידו, יאסין שיתף פעולה באופן הדוק עם כלל יחידות האש של חיזבאללה, היה מעורב באופן אישי במתווי טרור שמומשו מתחילת המלחמה אל מול אזרחים וחיילים, ותכנן פיגועים נוספים בימים הקרובים.

החות'ים ירו למרכז ישראל, עשרות שיגורים מלבנון אל הגליל והשומרון - מערכת חץ 3 ירטה היום טיל בליסטי ששוגר על ידי החות'ים מתימן, לעבר מרכז ישראל. כתוצאה הופעלו אזעקות ברחבי מרכז הארץ והשפלה. על פי צה"ל, הטיל יורט מחוץ לשמי ישראל.

במהלך סוף השבוע שיגרו מחבלי חיזבאללה עשרות רקטות אל יישובי הגליל. היום בבוקר שוגר טיל ארוך טווח אל השומרון והשרון. הטיל יורט ולא דווח על נפגעים, להוציא מספר נפגעי חרדה.

צה"ל תקף ללא הרף במהלך כל סוף השבוע בלבנון, עם דגש על רובע הדאחיה בביירות, שם הושמד מחסן גדול שהכיל טילי חוף-ים, בהם חיזבאללה עשה בעבר שימוש כדי לפגוע בספינת קרב ישראלית ולנסות לפגוע גם באסדות הישראליות בלב ים. הטילים הוסתרו מתחת למבני מגורים. כמו כן, הותקפו מפקדות ומחסני אמל"ח ברחבי לבנון.

כוננות שיא בישראל - בעקבות חיסולו של נסראללה וגל התקיפות בלבנון, עלתה הכוננות בישראל. החשש הוא מתגובה עצימה של ארגון הטרור, ויתכן תקיפה לעבר ישראל מזירות נוספות.

צה"ל הודיע הערב כי בעקבות הירי למרכז שונו הנחיות פיקוד העורף. החל מהערב חל איסור על התכנסויות של יותר מ-1,000 איש באזורים שונים במרכז הארץ. בשלב זה הלימודים מותרים.

הצבא גייס שתי חטיבות מילואים למשימות מבצעיות בגזרה הצפונית, במסגרת הגברת המוכנות. מדובר בחטיבות המילואים עציוני (6) וחטיבת הנח"ל הצפונית (228). כמו כן, גויסו 3 גדודי מילואים לפעילות מבצעית ביו"ש.

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לאור התקיפה בלבנון - בעקבות חיסלו של חסן נסראללה נערך הלילה, במועצת הביטחון של האו"ם, דיון חירום בנושא המצב בעזה ובלבנון. הדיון כונס לבקשת אלג׳'ריה ובו השתתפו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ושרי החוץ של איראן, סוריה, מצרים, סעודיה, ירדן, תורכיה, לבנון, נורבגיה, האיחוד האירופי, סין, ראש הממשלה של סלובניה וראש הממשלה הפלסטיני.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, נאם בדיון והתייחס למצב בלבנון: "איננו יכולים לנהל דיון על המצב באזור ולהתעלם מהפעולות האחרונות של חיזבאללה. מאז 8 באוקטובר חיזבאללה ירה למעלה מ-9,000 טילים ומאות רחפנים מתפוצצים על אזרחי ישראל. אנו רוצים בפתרון דיפלומטי, אולם לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותינו כדי להבטיח את חזרתם הביתה של 70,000 אזרחים מפונים שהפכו לפליטים בעצמם".

מזג האוויר: הגשם צפוי להגיע ביום שלישי - מחר, יום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים ‏הארץ‏, והן תהיינה קרובות לממוצע לתקופה. ביום שני ימשיך להיות מעונן חלקית, עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום שלישי צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, ייתכן גשם קל גם בצפון ‏הנגב. ינשבו רוחות ערות. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מהממוצע לתקופה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה