תכני הידברות

בואו נשים למשפחות הנזקקות אוכל על השולחן. זו חובה שתהפוך לזכות

עשרות אלפי משפחות קורסות תחת הנטל הכלכלי. השנה נוספו למעגל הנזקקים אלפי משפחות, בהן מפוני הצפון והדרום. בזכות השותפים והתורמים של הידברות, בחג הקרוב יהיה לאותן משפחות אוכל על השולחן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רעש והמולה ממלאים את האולם המואר ורחב הידיים, במרכז הלוגיסטי של מחלקת החסד של הידברות. עשרות מתנדבים חדורי שליחות שרק רוצים לתת, לעזור, לחבק עוד משפחה ולשמח עוד ילדים בחגים הממשמשים ובאים, מסתובבים בין אלפי הארגזים הממלאים את רצפת האולם מקצה לקצה. הם ממלאים את הארגזים בעוד ועוד מצרכי מזון, שמכאן יועמסו על גבי משאיות החסד ויגיעו לבתיהן של עשרות אלפי המשפחות שמחכות מדי ערב חג בכיליון עיניים לארגזים המוכרים, כדי שיוכלו לשים גם בחג הקרוב אוכל על השולחן.

באולם ההומה הזה נארזים מדי יום בתקופת החגים עשרות אלפי ארגזים ובהם סלי מזון. מלאכת האריזה נעשית כמו מכונה משומנת, בשיטת הסרט הנע. כל מתנדב אחראי על הכנסת מצרך מזון אחר לסל, וכך, במהירות מסחררת, מוכנסים אל הארגזים שימורים ויינות, פירות וירקות. קטניות ועוגיות וכל מה שמשפחה צריכה כדי לשים אוכל על השולחן. בתוך זמן קצר מושלם לו סל מזון שהוא פסיפס של חסד. המתנדבים ממלאים את הארגזים עד להתפקע במצרכים שמהם המשפחות יכינו את סעודות החג, כך שבעשרות אלפי בתים של משפחות מעוטות יכולת, ישבו כל בני המשפחה סביב שולחן חג מלא אוכל ובכבוד.

סלי המזון והסיוע של הידברות מחולקים מדי חג לעשרות אלפי משפחות מעוטות יכולת, שסלי המזון האלו הם חבל הצלה עבורן. למרבה הצער, בשל המצב הכלכלי הקשה ויוקר המחיה המאמיר, מחלקת החסד של הידברות מקבלת עשרות אלפי פניות חדשות, שנבחנות אחת לאחת. אילו הייתה אפשרות, מחלקת החסד הייתה מחלקת סלי מזון לכל דורש, אך הכורח מכתיב את המציאות, וסלי המזון מחולקים בקפידה, כאשר אבן הבוחן היא מידת הדחיפות והמצוקה. רוחב לבם של השותפים והתורמים של מחלקת החסד, שמבינים את החובה המוטלת על כתפי כולנו, לדאוג לאותן משפחות לאוכל על השולחן, מוביל אותם להיענות, והם פותחים את לבם כדי שבישראל, ילד לא ילך לישון רעב.

מנגנון הבקרה והסינון של מחלקת החסד מביא לכך שסלי המזון אינם מחולקים כלאחר יד. לכל משפחה מרכיבים את סלי המזון לפי צרכיה, הרכבה ומאפייניה, מתוך רגישות למצבה ומתוך רצון להיטיב עמן.

מלבד עשרות אלפי המשפחות מעוטות היכולת, במחלקת החסד של הידברות דואגים גם לעריריים, קשישים ונכים, שאיש אינו דואג להם, מלבד מתנדבי המחלקה שדואגים להם לאוכל בחג הקרוב.

"הקצבה שאני מקבל מהביטוח הלאומי לא תואמת את עלות המחיה הבסיסית", אומר אברהם, גמלאי בן 78, תושב אחד מיישובי קו העימות. "איך אפשר לחיות מ-2300 שקל, למה זה מספיק? זה לא מכסה אפילו את האוכל, שלא לדבר על צרכים רפואיים. אני זקוק לטיפולי שיניים ואין לי איך לשלם. אני סובל ולא יכול להרשות לעצמי. טיפול אחד עולה כמו כל קצבת הקיום שלי", אומר אברהם בכאב, ומוסיף: "בלית ברירה נאלצתי לחזור לעבוד כנהג מונית, אף על פי שיצאתי לגמלאות – אבל עכשיו, עם המלחמה בצפון, אין עבודה".

אברהם הוא לא היחיד, אבל הוא מייצג. "למדתי להסתפק במועט. לקנות רק את המינימום ולהיעזר במי שמציע סיוע. המדינה צריכה לעזור יותר לקשישים, למי שאין לו פנסיות. אנחנו אנשים שאת כל חיינו הקדשנו לבניית המדינה ותרמנו לה. עכשיו, כשאנו צריכים אותה, 'אל תשליכני לעת זקנה, ככלות כוחי אל תעזבני'. ממש ככה".

במצב נורמלי, האחריות למצבו הכלכלי של אברהם ושכמותו ושל המשפחות מעוטות היכולת הרבות, בהן מפוני הצפון והדרום ומשפחות חיילי המילואים, הייתה צריכה להיות מוטלת על כתפי המדינה. אלא שלמרבה הצער, המדינה, מסיבותיה שלה, מעבירה למשפחות סכומי כסף זניחים בלבד. לכן החובה לדאוג לעניים ולמעוטי היכולת מוטלת על כתפינו. לדאוג להם לאוכל על השולחן. פשוטו כמשמעו.

ככל שלבכם יהיה פתוח וידכם רחבה לתת, כך במחלקת החסד יוכלו לסייע לעוד ועוד משפחות. ואתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שכשאתם תורמים סלי מזון למשפחות דרך מחלקת החסד של הידברות, התרומה שלכם היא 100% צדקה. אתם מאמצים משפחה או ילד, תורמים סל מזון למשפחה, והתרומה שלכם תסייע לעוד משפחה לקבל לביתה סל מזון, כדי שבחג הזה יהיה להם אוכל על השולחן.

 

חובה שתהפוך לזכות

החובה הזאת, שהיא הזכות שלנו, לעזור לעוד משפחה נזקקת, תהפוך לכם לזכות, בפרט בימים הנוראים, שבהם כולם רוצים להרבות בזכויות כדי להיכתב ולהיחתם לשנה טובה.

בימים שבהם אנו מרבים בתפילות וחוזרים בתשובה, עלינו להרבות גם בצדקה, כמו שכתוב, "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". זו ההזדמנות שלכם לתת צדקה מהודרת למשפחות נזקקות, ובנוסף לזכות להיכתב בספר הזכויות של תורמי סלי המזון למחלקת החסד של הידברות. על הספר הזה, שבו יכתבו שמותיהם של גיבורי הכוח, שותפי הידברות ותורמי סלי מזון, יעתיר מורנו הגאון הרב זמיר כהן שליט"א בשעת רצון, בעת פתיחת הארון לתפילת הנעילה ביום הכיפורים.

דמיינו לעצמכם את מראהו של הכהן הגדול העומד ברגע הכי נעלה בשנה, בזמן ששערי שמים נפתחים והתפילות בוקעות רקיעים, ובדיוק בזמן הקדוש והנעלה הזה, בעיצומו של יום הכיפורים, בזמן המסוגל ביותר, מורנו הרב יעצור הכל, ייגש אל מול ארון הקודש כשהוא לבוש לבן, עטור בטליתו הצחורה, ובחרדת קודש יעתיר ויתפלל עליכם, מאמצי המשפחות ותורמי סלי המזון למחלקת החסד של הידברות, כדי שתזכו להיחתם לשנה טובה, לשנה של פרנסה טובה, של שפע רוחני וגשמי, ותיחתמו לחיים טובים ולשלום.

זו ההזדמנות שלכם להפוך את החובה לזכות, לסייע לעוד ועוד משפחות לעבור את החגים בכבוד, לשים להם אוכל על השולחן. אותן משפחות יברכו אתכם ויודו לכם. הזכויות שלכם ייערמו בשמים לפני כיסא הכבוד, ומורנו הרב זמיר כהן שליט"א יעתיר ויתפלל עליכם כדי שתחתמו לחיים, לבריאות ולפרנסה.

ולא רק בתפילת הנעילה, גם בזמן החיתום בעת פתיחת הארון בהושענא רבה, הגאון הרב זמיר כהן שליט"א יעתיר על תורמי סלי המזון ומאמצי המשפחות שזכו להיכתב בספר הזכויות בידו. זהו זמן מסוגל ביותר לבטל גזירות ולהיחתם לשנה טובה. בספרים הקדושים כתוב שזהו זמן קדוש ומסוגל – מעין יום הכיפורים, כמובא בשל"ה הקדוש: "וגמר יום כפורים הוא הושענא רבא, שאז נשלם החתימה ונגמר יום כפורים במילואו ובטובו" (סוכה, תורה אור א'). גם באותו רגע נעלה, מורנו הרב זמיר כהן שליט"א יתפלל עליכם לשנה טובה ומתוקה ולגמר חתימה טובה.

אותה תפילה אז תעלה אל דלתי מרום, ותזכיר את הזכויות האדירות שצברתם בזיכוי הרבים, במתן צדקה, באהבת ישראל. אלו יעמדו לכם לזכות בעת מתן החתימה על גורלכם.

תרמו עכשיו סל מזון או אמצו משפחה, ותזכו להיכתב בספר הזכויות שעליו יעתיר מורנו הגאון הרב זמיר כהן שליט"א, כדי שהחובה תהפוך לכם לזכות ותיחתמו לשנה טובה.

 

תרמו עכשיו סל מזון או אמצו משפחה ותזכו להיכתב בספר הזכויות עליו יעתיר מורנו הגאון הרב זמיר כהן שליט"א , כדי שהחובה תהפוך לכם לזכות ותחתמו לשנה טובה.

לחצו כאן או חייגו: 073-222-12-12

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:זיכוי הרביםסל מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה