חדשות בארץ

ג'ארד קושנר: "מי שקורא להפסקת אש בצפון טועה. לישראל אין דרך חזרה"

חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ומי שהיה מאדריכלי הסכמי אברהם, קרא לגבות את ישראל ולאפשר לה "לסיים את העבודה" מול חיזבאללה ואיראן: "זה לא רק המאבק של ישראל"

קושנר (צילום: shutterstock)קושנר (צילום: shutterstock)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, פרסם הלילה (ראשון) פוסט בו קרא לממשל האמריקני לגבות את ישראל ולאפשר לה "לסיים את העבודה" מול חיזבאללה ואיראן: "זה לא רק המאבק של ישראל".

קושנר, ששימש כיועץ בכיר של טראמפ, כתב בחשבון ה-X שלו כי "ה-27 בספטמבר הוא היום החשוב ביותר במזרח התיכון מאז פריצת הדרך של הסכמי אברהם. ביליתי אינספור שעות בחקר חיזבאללה, ואין מומחה בעולם שחשב שמה שישראל עשתה כדי לערוף את ראשם ולהשפיל אותם הוא אפשרי".

"זה משמעותי מכיוון שאיראן חשופה כעת במלואה", הוסיף קושנר. "הגורם לכך שהמתקנים הגרעיניים שלהם לא הושמדו, למרות מערכות הגנה אוויריות חלשות, הוא בגלל שחיזבאללה היה אקדח טעון שכוון לעבר ישראל. איראן הקדישה את 40 השנים האחרונות לבניית יכולת זו כגורם ההרתעה שלה".

"הנשיא טראמפ היה אומר לעיתים קרובות 'איראן מעולם לא ניצחה במלחמה אבל מעולם לא הפסידה במשא ומתן'. המשטר של הרפובליקה האסלאמית קשוח הרבה יותר ביחס לסיכון חייהם של חמאס, חיזבאללה, הסורים והחות'ים מאשר כאשר מסכנים את חייהם שלהם. המאמצים המטופשים שלהם להתנקש בחיי הנשיא טראמפ ולפרוץ למסע הבחירות שלו מצחינים מייאוש ומקשיחים נגדם קואליציה גדולה".

קושנר, מאדריכלי הסכמי אברהם, ציין כי "ההנהגה האיראנית תקועה במזרח התיכון הישן, בעוד שכניהם ב-GCC (מועצת מדינות המפרץ) דוהרים לעבר העתיד באמצעות השקעה באוכלוסיות ובתשתיות שלהם. הם הופכים למגנטים דינמיים לכישרון ולהשקעה בעוד איראן נותרת מאחור. ככל שהשליחים והאיומים האיראניים יתפוגגו, הביטחון והשגשוג האזורי יעלו עבור נוצרים, מוסלמים ויהודים כאחד".

"ישראל מוצאת את עצמה כעת כשהאיום מעזה מנוטרל ברובו ועם ההזדמנות לנטרל את חיזבאללה בצפון. מצער איך הגענו לכאן, אבל אולי בסופו של דבר מעז ייצא מתוק", הצהיר חתנו של טראמפ. הוא הדגיש כי "מי שקורא להפסקת אש בצפון טועה. לישראל אין דרך חזרה. הם לא יכולים להרשות לעצמם עכשיו לא לסיים את העבודה ולפרק לחלוטין את ארסנל הנשק שכוון אליהם. הם לעולם לא יקבלו הזדמנות נוספת".

"לאחר ההצלחות הטקטיות המבריקות והמהירות של הביפרים ומכשירי הקשר וסיכול ההנהגה, מאגר הנשק האדיר של חיזבאללה אינו שמור דיו ואינו מאויש. לוחמי חיזבאללה מסתתרים ברובם במנהרות שלהם. כל מי שעדיין בסביבה לא היה חשוב מספיק כדי לשאת ביפר או להיות מוזמן לישיבת הנהגה. איראן אף היא מתערערת, חסרת ביטחון, ואינה בטוחה עד כמה המודיעין שלה נחדר. אי ניצול מלא של הזדמנות זו לנטרל את האיום הוא חוסר אחריות".

"שמעתי כמה סיפורים מדהימים על האופן שבו ישראל אספה מודיעין במהלך עשרת החודשים האחרונים, עם טכנולוגיה מבריקה ויוזמות של מיקור המונים. אבל היום, לאחר אישור חיסולו של נסראללה ולאחר שלפחות 16 מפקדים בכירים חוסלו תוך תשעה ימים בלבד, היה היום הראשון שהתחלתי לחשוב על מזרח תיכון ללא הארסנל הטעון של איראן המכוון לישראל. לכך יש הרבה תוצאות חיוביות אפשריות".

"זהו רגע לעמוד מאחורי ישראל שוחרת השלום והחלק הגדול של הלבנונים שסבלו מחיזבאללה ורוצים לחזור לזמנים בהם מדינתם שגשגה וביירות הייתה עיר קוסמופוליטית. הסוגיה המרכזית בין לבנון לישראל היא איראן; בלעדיה יש יתרונות רבים לתושבי שתי המדינות לעבוד באופן משותף. הצעד הנכון כעת עבור אמריקה יהיה לומר לישראל לסיים את העבודה. זה היה צריך לבוא כבר מזמן. וזה לא רק המאבק של ישראל".

לסיום, התייחס קושנר לדברים שכתב הפילוסוף היהודי-צרפתי ברנאר אנרי לוי, לפיהם לבנון אינה על סף קריסה אלא דווקא "על סף הקלה והצלה": "רגעים שכאלה מגיעים פעם בדור, אם הם בכלל מגיעים. המזרח התיכון הוא, לעיתים קרובות מדי, מקום שבו מעט מדי משתנה. כיום מדובר במצב נזיל, והיכולת לעצב מחדש את המציאות בלתי מוגבלת. אל תבזבזו את הרגע הזה. בואו נתפלל כולנו להצלחה, לשלום ולשיפוטם הטוב של מנהיגינו".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןחיזבאללהג'ארד קושנרמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה