לומדים מוסר

הדרך המפתיעה להתאהב בה' – ואתם לא תאמינו כמה היא פשוטה

גלה איך התבוננות במעשי הבריאה יכולה לחולל שינוי פנימי עמוק, ולהוביל לאהבת ה' ויראתו בדרך פשוטה ומעשית

אא

הציטוט היומי

"והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו? בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים ויראה מהן חכמתו שאין לה ערך ולא קץ - מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר ומתאווה תאווה גדולה לידע השם הגדול, כמו שאמר דוד: 'צמאה נפשי לאלהים לאל חי', וכשמחשב בדברים האלו עצמן מיד הוא נרתע לאחוריו ויפחד ויודע שהוא בריה קטנה שפלה אפלה, עומדת בדעת קלה מעוטה לפני תמים דעות".

מקור: רמב"ם, הלכות יסודי התורה.

 

משמעות הציטוט

הדרך לאהבת ה' ויראתו, לפי הרמב"ם, היא בהתבוננות עמוקה בבריאה ובהבנה של גדלות מעשיו של הקב"ה. כאשר האדם מתבונן בעולם שסביבו, בכוחות הטבע וביצירות המופלאות, הוא מתמלא באהבה גדולה כלפי ה', מתוך הכרת תודה והערכה על כל מה שהוא יצר. במקביל, ההתבוננות בגדולתו מעוררת יראה ותחושת קטנות מול עוצמתו האינסופית. כך, אהבה ויראה מתפתחות מתוך הכרה בגדולתו של הבורא ובמעשיו.

 

כמה מילים על המחבר

רבי משה בן מימון (1138-1204) חי לפני למעלה מ-800 שנה, היה מגדולי הפוסקים בכל הדורות, אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות. אמרה מפורסמת עליו היא "ממשה עד משה לא קם כמשה". היה ממעמידי עיקרי הדת והאמונה והוכתר בכינוי "הנשר הגדול". הרמב"ם חיבר עשרות ספרים, ביניהם: משנה תורה, מורה נבוכים, פירוש המשנה, ספר המצוות ועוד.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:הלכות יסודי התורהרמב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה