חדשות בארץ

היום שאחרי נסראללה: זה היורש המיועד

האשם ספי א-דין, ראש הרשות המבצעת ומי שמוגדר "ראש ממשלת חיזבאללה", הוא מספר 2 בארגון הטרור. האיראנים רואים בו מנהיג הארגון לאחר חיסולו של חסן נסראללה

האשם ספי א-דין (צילום: לפי סעיף 27א')האשם ספי א-דין (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

חיזבאללה הודיע היום (ראשון) על שלושה ימי אבל בעקבות חיסול מנהיגם, חסן נסראללה. בצל הלווייתו האיראנים החלו לפעול כדי שארגון הטרור ימנה מנהיג חדש. בשנת 2006 נסראללה מינה נסראללה את האשם ספי א-דין, לראשות המועצה המבצעת של הארגון. אם לא תהיינה הפתעות, מינויו של א-דין היא עובדה מוגמרת.

א-דין, בן דודו של נסראללה מצד אימו, מוגדר כמספר 2 בחיזבאללה, ומשמש למעשה כראש הממשלה של חיזבאללה. הוא האיש האחראי על מדיניות הארגון בלבנון ולמעשה שולט ביד רמה בנציגי חיזבאללה בפרלמנט ובמוסדות השלטון הלבנוניים.

תחתיו נמצאים הגופים האזרחיים שמקבילים לגופי המדינה הלבנונית, בהם ארגון הבריאות האסלאמי, משרד השיכון העצמאי של חיזבאללה), גופי חינוך, ספורט, רווחה וכלכלה. המועצה המבצעת של חיזבאללה נחשב לגוף החשוב ביותר של הארגון, יותר ממועצת הג׳יהאד, הלא היא מועצת הפיקוד הצבאית.

האשם סַפי א-דין, בן 60, הוא איש דת שיעי, והוכרז בשנת 2018 כמחבל על ידי מחלקת המדינה של ארצות הברית. בנו נשוי לבתו של בכיר משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, שחוסל לפני ארבע שנים. אחיו, עבדאללה ספי א-דין, הוא נציג חיזבאללה באיראן.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה