חדשות בארץ

בלב המרחב האזרחי בעזה: הושמד תוואי תת-קרקעי באורך של כקילומטר

כוחות צה"ל איתרו והשמידו תוואי מנהרה תת קרקעי שמוקם סמוך לבתי מגורים ובתוך סביבה אזרחית. בצה"ל התבקשו להציג תוכנית לאבטחת כניסת הסיוע ההומניטרי לרצועה

הפיר שנחשף (צילום: דובר צה"ל)הפיר שנחשף (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר היום (ראשון) כי כוחות אוגדה 252, שממשיכים בפעילות במרכז רצועת עזה, השמידו, בשיתוף עם מערך ההנדסה של יחידת יהל"ם, מנהרה תת-קרקעית באורך של כקילומטר.

המנהרה נבנתה בסמוך לבתי מגורים ובתוך סביבה אזרחית. בתוכה אותרו מספר חדרים ואמצעים ששימשו את מחבלי חמאס לשהייה לזמן ממושך, וכן אמצעי לחימה.

צה"ל יציג את החלופות לחלוקת הסיוע בעזה

ב-YNET דווח כי לבקשת הממשלה, מערכת הביטחון התבקשה להציג תוכנית חלופית, לאבטחת כניסת הסיוע לתושבי הרצועה, ובמטרה למנוע מחמאס להשתלט על המשאיות.

תחילה הועלתה אפשרות כי כוחות צה"ל הם שייחלקו את הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה, אולם בצה"ל לא ששים לקבל עליהם את המשימה, מחשש לפגיעה בכוחות. הסיוע ההומניטרי מחולק כיום על ידי האו"ם ועל ידי ארגונים בינלאומיים. צה"ל, באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אחראי רק על תיאום הסיוע והכנסתו לרצועה.

על פי הדיווח, בין ההצעות שנשקלות: צמצום כמות הסחורה שנכנסת באמצעות הסקטור הפרטי, והעלאת הכמות שנכנסת דרך האו"ם והארגונים הבינלאומיים; לוחמי צה"ל יאבטחו את קווי הכנסת הסיוע, אבל לא את נקודות החלוקה שתתבצע על ידי אנשי האו"ם.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה