חדשות בארץ

ראש ממשלת לבנון: מוכנים ליישם את החלטה מספר 1701

נג'יב מיקאתי, ראש ממשלת לבנון ומ"מ נשיא המדינה, קיים מסיבת עיתונאים בביירות והודיע כי מדינתו מוכנה ליישם את החלטת האו"ם, הקובעת כי חיזבאללה ייסוג צפונית לנהר הליטני. בארה"ב דווח כי ישראל תדרוש יישום החלטה אחרת, הקוראת לפירוק חיזבאללה מנשקו

תקיפות בלבנון (צילום: shutterstock)תקיפות בלבנון (צילום: shutterstock)
אא

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, המשמש גם כמ"מ נשיא המדינה, הודיע היום (ראשון) במסיבת עיתונאים בביירות כי ממשלתו מוכנה ליישם את החלטת האו"ם 1701, הקובעת כי על חיזבאללה לצאת מדרום לבנון ולסגת צפונית לנהר הליטני.

ארה"ב וצרפת, המנסות לקדם הסכם לסיום הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, טרם הגיבו לדיווח. צרפת היא זו שמנהלת את השיחות ישירות מול חיזבאללה והאמריקנים מול ממשלת לבנון, מדינה שאין בה נשיא מזה כשנתיים, בשל חילוקי דעות בין המפלגות.

כזכור, החלטה 1701 היא החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם מה-12 באוגוסט 2006, שקראה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. ההחלטה קבעה כי כוחות או"ם וצבא לבנון ישלטו בדרום לבנון וימנעו מחיזבאללה שליטה באזור. בפועל, צבא לבנון ויוניפי"ל נמצאים בדרום לבנון, וחיזבאללה פועל בשטח למעלה מ-20 שנה, ללא הפרעה.

בישראל לא הגיבו לדבריו של מיקאתי. עם זאת, בארה"ב דווח כי ישראל עשויה להסכים להפסקת אש בלבנון, בתנאי שתיושם החלטה אחרת של האו"ם, 1559. החלטה זו, שהתקבלה על ידי מועצת הביטחון ב-2 בספטמבר 2004, קראה לפירוק כל המיליציות החמושות בלבנון, בדגש על חיזבאללה.

המפלגות הנוצריות, המתנגדות לחזיבאללה, הן שדחפו לקבלת ההחלטה על ידי האו"ם, כדי לסלק את חיזבאללה ולנתק את הקשר שלה לסוריה, ולמנוע את השליטה האיראנית בלבנון. החלטה זו לא יושמה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה