חדשות בארץ

צפו: תיעוד מתוך מטוסי התדלוק בדרך לתקיפה בתימן

צה"ל פרסם תיעוד ממטוסי התדלוק, שהשתתפו אתמול בתקיפה של חיל האוויר בתימן. כטב"ם חדר הבוקר מלבנון למרחב הימי של ישראל ויורט על ידי ספינת טילים של חיל הים. בצה"ל מעריכים, כי הכטב"ם שוגר על ידי חיזבאללה על מנת לפגוע באסדת כריש

אא

תיעוד ממטוסי התדלוק של חיל האוויר בדרך לתקיפה בתימן (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) תיעוד ממטוסי התדלוק, שהשתתפו אתמול בתקיפה של חיל האוויר בתימן.

בצה"ל ציינו כי "מטוסי התדלוק של חיל האוויר פועלים במלחמה בכלל הגזרות ומאפשרים למטוסי הקרב גמישות בתקיפות ופעילות בכל מרחב אווירי, בכל מרחק".

כזכור, עשרות כלי טיס - בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין - תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן. המתקפה כללה תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט.

לאחר התקיפה אמרו בצה"ל כי "באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות'י מעביר אמצעי לחימה איראניים לאיזור ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות'י לעבר מדינת ישראל. לאורך השנה האחרונה, שלטון הטרור החות'י פועל בהכוונה ובמימון איראני, ובשיתוף פעולה עם המיליציות העיראקיות, על מנת לפגוע במדינת ישראל, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר בהערכת מצב לאחר התקיפה: "אנחנו יודעים להגיע מאוד רחוק, יודעים להגיע גם יותר רחוק, ויודעים גם לתקוף שם מדויק. בלבנון אנחנו ממשיכים סיכולים, זו ההחלשה הכי חזקה. אנחנו ממשיכים להמשיך אמל"ח ולהרוג פעילים".

"חיזבאללה קיבל מכה מאוד חזקה בחודש האחרון, יותר מזה בשבועיים האחרונים, יותר מזה בשלושת הימים האחרונים", הוסיף הלוי. "הוא איבד את הראש. אנחנו צריכים להמשיך חזק על חיזבאללה, זה כרגע המיקוד המרכזי, אבל צריכים להתאים גם את הכלים למקומות אחרים".

בתוך כך, כטב"ם חדר הבוקר מלבנון למרחב הימי של ישראל ויורט על ידי ספינת טילים של חיל הים. בצה"ל מעריכים, כי חיזבאללה ניסה לפגוע באמצעות הכטב"ם באסדת כריש.

יירוט הכטב"ם, הבוקר (צילום: דובר צה"ל)

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תימןחיל האווירצה"לחרבות ברזלחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה