חדשות בארץ

האם ששמעה את בתה נרצחת: "הקול שלה מהדהד לי בראש, כל לילה"

כאב בלתי נתפס וזיכרונות קשים ממתקפת הטרור בנובה: ענבל ז'ורנו מדברת על רצח בתה קארין הי"ד, ומבקשת מהמדינה להכיר בה כנפגעת פעולות איבה. "מי הם שיגידו לי מה עברתי?", היא אומרת

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

ענבל ז'ורנו, אמה של קארין הי"ד, מספרת על הרגעים הקשים בהם ליוותה את בתה בטלפון, בזמן הטבח. בשיחה טלפונית, קארין שלחה מיקום לאמה והתקשרה לספר שהיא בדרכה הביתה בגלל הירי שהחל באזור. "באותו רגע לא הבנתי עד כמה המצב חמור", מספרת ענבל בראיון לאתר N12, "אבל אז, בשעה 8:42, היא שלחה לנו הודעה: 'אם אני לא מגיעה, שתדעו שאני אוהבת אתכם'".

באותו שלב, המצב התדרדר במהירות. ענבל מתארת את התחושות הקשות: "שמעתי את קולות הירי הולכים ומתקרבים. שאלתי אותה, 'מי יורה עלייך?' והיא ענתה שהיא נמצאת בחפ"ק עם ידיד שלה, מתן, ושיש הרבה פצועים סביבה". את המילים האחרונות של קארין לא תשכח לעולם: "אמא, אני מתה מפחד, תצילי אותנו".

ענבל נותרה חסרת אונים, כשהיא זוכרת את המגבלות הפיזיות של בתה באותם רגעים: "היא הייתה עם סד על הרגל, לא יכלה לברוח", היא מספרת. הכאב הגדול עדיין מלווה את ענבל, שלא מצליחה להירדם בלילות, ומספרת על סיוטים חוזרים: "הקול שלה לא מרפה ממני. אני כל הזמן שומעת אותה אומרת, 'אמא, יורים בי, אני מתה מפחד'".

כיום, ענבל נלחמת לקבל הכרה כנפגעת פעולות האיבה, בעקבות כך שהייתה "נוכחת" בזמן הרצח דרך הטלפון. למרות שהיו מקרים בעבר שהוכרו במקרים דומים, בקשתה נדחתה. הם אומרים שלא הייתי שם פיזית, אבל אני חיה את זה כל יום", היא אומרת בכאב, ושואלת: "מי הם שיגידו מה עבר עלי?".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמת "חרבות ברזל"טבח חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה