חדשות בארץ

דיווח לבנוני: מקורבו של סינוואר חוסל בביירות

התקשורת הלבנונית דיווחה כי צה"ל תקף מבנה בפרבר בבירת לבנון, בו שהה מוחמד טקוש, ראש ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה. ראש חמאס בלבנון חוסל בתקיפת צה"ל

תקיפות ישראליות בלבנון, ארכיון (צילום: shutterstock)תקיפות ישראליות בלבנון, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

בלבנון דווח היום (שני) שצה"ל תקף הלילה בפרבר קולא בביירות, והשמיד מבנה שבו שהה ככל הנראה מוחמד טקוש, ראש ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה בלבנון. על פי הדיווח, הסיכוי שמישהו שרד את התקיפה אינו גבוה. צה"ל טרם התייחס לכך והארגון הלבנוני הכחיש את הדיווח.

טקוש נחשב למקורבו של יחיא סינואר וחסן נסראללה, וזה שהיה מחבר בין חמאס לחיזבאללה. אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה בלבנון ("הקבוצה האסלאמית בלבנון") היא מפלגה פוליטית ומיליציה בלבנון, המהווה שלוחה של האחים המוסלמים וקשורה עם חמאס. במלחמת "חרבות ברזל" ביצעה התקפות טרור נגד ישראל.

בסוף אפריל 2024 חיסל חיל האוויר את מוסעב חלף, בכיר בארגון, שהוביל פעילויות נגד ישראל. במאי נהרג בכיר נוסף בארגון בשם שרחביל עלי אלסיד, כתוצאה מתקיפה של צה"ל בגבול לבנון - סוריה. ביולי חוסל מוחמד חאמד ג'בארה, מפקד בכיר בארגון, בתקיפת כטב"ם ישראלי על רכב בכפר ע'זה שבבקעת הלבנון.

כמו כן, חמאס הודיע הבוקר כי מנהיג ארגון הטרור בלבנון, פתח שריף אבו אל-אמין, נהרג בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים הפלסטיני אל-בס, סמוך לצור שבדרום המדינה. דובר צה"ל אישר את הידיעה ומסר: "בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, במהלך הלילה, חיל האוויר תקף את המחבל פתחי שריף, ראש זירת לבנון בארגון הטרור חמאס. שריף היה אמון על תיאום הפעילות של חמאס מלבנון מול גורמי חיזבאללה, וכן היה אחראי על מאמצי ההתעצמות של הארגון בלבנון, בתחום גיוס פעילים ורכש אמצעי לחימה. שריף הוביל את מאמצי בניין הכוח של חמאס בלבנון ופעל לקדם את האינטרסים של חמאס בזירה, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה צבאית".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה