חדשות בארץ

סער ללפיד: "אם היו מקבלים עמדתך, נסראללה היה עדיין חי"

עימות נרשם במליאת הכנסת במהלך השבעתו של גדעון סער כשר בלי תיק בממשלת ישראל. חברי אופוזיציה ביקרו אותו על החלטתו. סער לא נשאר חייב והדגיש: "אני מצטרף כשיש לי אפשרות להשפיע. נגמר עידן הפסילות"

סער (צילום: TOMER NEUBERG\FLASH90)סער (צילום: TOMER NEUBERG\FLASH90)
אא

גדעון סער, יו"ר הימין הממלכתי, הושבע היום (שני) בכנסת כשר בלי תיק בממשלת ישראל. 57 חברי כנסת הצביעו בעד המינוי, מול 40 חברי אופוזיציה שהתנגדו. לאחר השבעתו הגיב סער לביקורת שנשמעה כלפיו ביממה האחרונה, על ידי חברי מפלגות "העבודה" ו"יש עתיד".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף בחריפות את ההחלטה של סער להצטרף לממשלה ואמר בין היתר: "שני אנשים ששונאים אחד את השני, שלא מאמינים לאף מילה אחד של השני, מעמידים פנים ששיחוק פוליטי הכי נמוך שיש הוא מעשה פטריוטי".

יו"ר הימין הממלכתי נאם מעל הדוכן והשיב ללפיד: "אני לא אחווה כאן את דעתי על תפקודך. נדבר על עמדות כי זה לב העניין. אתה הצעת לא להיכנס לרפיח מספר פעמים, או לא להיכנס לפני הסכם עם מצרים. דבר שכל ילד יודע שהוא בלתי אפשרי. אתה אמרת לפני כמעט חודשיים שצריך לסגור את המלחמה הזו. תאר לעצמך יו"ר האופוזיציה שהיו מקשיבים לעצה הזו שלך, כל הפעולות המצוינות של צה"ל, כל השמדת היכולות של החיזבאללה על פי החלטות הממשלה לא היו מתבצעות. רק לפני ארבעה ימים כשהציעו הנשיאים ביידן ומקרון את הצעתם להפסקת אש מיהרת לעמוד דום ולהודיע שישראל צריכה לקבל את הצעת הפסקת האש. הרי אם היו מקבלים חלילה את עמדתך, חסן נסראללה היה עכשיו עדיין חי, ואיתו כל מפקדת החיזבאללה".

סער אמר בנאומו כי "יש לי מסר לאנשים שחיים ב-6 באוקטובר. תתקדמו! אתם יכולים להביא הקלטות שלי מפני שתי מערכות בחירות, עמדתי בהם במלואן. מ-7 באוקטובר הקו של עקבי, לשים בצד את מלחמות היהודים. הצטרפתי לממשלה עם גנץ ב-12 באוקטובר, עשיתי את זה כבר. אז אתם מביאים ציטוטים מלפני שנים? התפטרתי במרץ כי היו גורמים שמנעו ממני להצטרף לקבינט המלחמה".

הוא הוסיף כי "הופתעתי שאיש מכם באופוזיציה, לא מראשי המפלגות ולא מהח"כים - אפילו לא אחד בכל השבועות האחרונים, לא בא לשוחח איתי, לשמוע את דעתי, אולי לנסות לשכנע, אולי להשתכנע. מיד עברתם להשמצות, לעלילות ולשקרים. אני מצטרף אחרי הרבה שיחות עם ראש הממשלה, כשיש לי אפשרות להשפיע. נגמר עידן הפסילות. זה מאחורינו".

ח"כ זאב אלקין, חבר סיעתו של סער, שמועמד לשמש כמשקיף בקבינט, הגן על החלטת הסיעה ועקץ את האופוזיציה: "הדבר הנכון הוא להיכנס מתחת לאלונקה. כנראה כשגנץ עושה משהו זה בסדר, וכשסער לא. אם אתם חושבים שצריך להפסיק את המלחמה, בלי להביס את חמאס, אז דרכינו נפרדות".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:גדעון סערממשלת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה