חדשות בארץ

צה"ל מאשר: חוסל מפקד החזית העממית בלבנון

בתקיפה בביירות חיסל חיל האוויר את נצ׳אל עבד-אלעאל, מפקד ארגון הטרור הפלסטיני בלבנון, האחראי על הכוונת טרור ביהודה ושומרון. בגבול סוריה-לבנון חוסל האחראי בחיזבאללה על מעבר מחבלים בגבול

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר אחר הצהריים (שני) רשמית כי חיל האוויר חיסל הלילה את המחבל נצ׳אל עבד-אלעאל, מפקד ארגון הטרור החזית העממית בלבנון. יחד עימו חוסל המחבל עמאד עודה, ראש המשרד הצבאי של הארגון. השניים חוסלו בתקיפת דירה בביירות.

עבד-אלעאל הוביל את מאמצי ארגון החזית העממית לתכנון והוצאה לפועל של פיגועי טרור לעבר מדינת ישראל, ושימש כאחראי על הכוונת פעילות הטרור של הארגון בשטחי יהודה ושומרון. במסגרת זו, פעל להקמת תשתיות צבאיות ביהודה ושומרון לקידום פיגועים נגד יעדים ישראלים.

בין היתר הכיוון את פיגוע הנחת מטען החבלה באוטובוס בביתר עילית ב-9.3.2023, ופיגוע ירי מרכב חולף בצומת חווארה ב-25.3.2023, בו נפצעו שני חיילים. שתי החוליות שביצעו את הפיגועים נעצרו על ידי שב"כ.

בלבנון דווח היום שצה"ל תקף הלילה בפרבר קולא בביירות, והשמיד מבנה שבו שהה ככל הנראה מוחמד טקוש, ראש ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה בלבנון. על פי הדיווח, הסיכוי שמישהו שרד את התקיפה אינו גבוה. צה"ל טרם התייחס לכך והארגון הלבנוני הכחיש את הדיווח. טקוש נחשב למקורבו של יחיא סינואר וחסן נסראללה, וזה שהיה מחבר בין חמאס לחיזבאללה.

כמו כן, חמאס הודיע הבוקר כי מנהיג ארגון הטרור בלבנון, פתח שריף אבו אל-אמין, נהרג בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים הפלסטיני אל-בס, סמוך לצור שבדרום המדינה. דובר צה"ל אישר את הידיעה. שריף היה אמון על תיאום הפעילות של חמאס מלבנון מול גורמי חיזבאללה, וכן היה אחראי על מאמצי ההתעצמות של הארגון בלבנון, בתחום גיוס פעילים ורכש אמצעי לחימה.

ערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח אחר הצהריים כי צה"ל חיסל גם את האחראי בחיזבאללה על מעבר פעילים בגבול סוריה -לבנון. הוא חוסל הלילה יחד עם נהגו בתקיפה במעבר ג'דידה יאבוס, בין לבנון וסוריה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה