חדשות בארץ

בקרבת שדה התעופה בביירות: צה"ל השמיד טילי קרקע-אוויר של חיזבאללה

צה"ל תקף יעד בקרבת שדה התעופה הבינלאומי בביירות, בו חיזבאללה הסתיר טילי קרקע אוויר שנועדו לפגוע במטוסי הקרב. טיל שוגר לעבר חיפה ונפל בים

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן הערב (שני) כי זוהה שיגור אחד שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח במרחב חיפה. על פי ההערכה הטיל כוון למתקן בעיר ונפל באמרו בים. לא הופעלה אזעקה.

כמו כן, הותר לפרסום כי חיל האוויר השמיד מחסן משגרי טילי קרקע-אוויר שחיזבאללה מיקם כ-1.5 קילומטרים משדה התעופה הבינלאומי של לבנון. בצה"ל ציינו כי "מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה מצויד בסוללות טילי קרקע-אוויר שמוסתרות בתשתיות אזרחיות בחסות האוכלוסייה האזרחית בלבנון. טילי הקרקע-אוויר מהווים איום על המרחב האווירי הבינלאומי למטוסי נוסעים ויכולים לפגוע בכל כלי טיס שטס במרחב שמי לבנון".

בצה"ל הוסיפו כי במסגרת מבצע "חיצי הצפון", חיל האוויר תקף עשרות מפקדות, מחסנים ומשגרי טילי קרקע אוויר לטווחים שונים של חיזבאללה. תקיפות אלו מאפשרות להשלים מאות גיחות התקפה של כלי טיס ומטוסי קרב בכל רחבי לבנון להסרת האיומים השונים.

במהלך השבוע האחרון מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו מפקדים ואתרים השייכים למערך הטילים והרקטות של חיזבאללה. בתקיפה בביירות שלשום חוסל עיד חסן נשאר, מפקד מערך הרקטות לטווח בינוני של חיזבאללה. עיד היה מפקד ותיק בארגון והיווה מוקד ידע מרכזי בתחום הרקטות. בעבר שימש כמפקד יחידת רקטות קרקע-קרקע וכסגן מפקד יחידת "באדר". 

חיסולו מצטרף לחיסול ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, איבראהים מחמד קביסי, לצד חיסולים של מפקדים רבים במערך. בנוסף, חוסלו מפקד יחידת טילים מדויקים של המערך בדרום לבנון, סגנו ומפקדים נוספים. זו היחידה שהייתה אחראית על הירי לעבר מרכז הארץ בשבוע האחרון.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה