חדשות בארץ

צה"ל: החל תמרון קרקעי ממוקד בדרום לבנון

לאחר שהקבינט הביטחוני אישר פעולה בדרום לבנון, החל צה"ל בפעולות ממוקדות במספר גזרות. בארה"ב דווח כי ישראל עדכנה את הבית הלבן. חיל האוויר תקף בביירות

טנקים של צה"ל בגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)טנקים של צה"ל בגבול לבנון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל אישר הלילה (בין שני לשלישי) כי כוחות צה"ל "החלו בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול בדרום לבנון".

לפעולה קדם אישור של הקבינט המדיני ביטחוני, שהתכנס אתמול בערב ואישר סדרה של פעולות צבאיות בלבנון. לכניסה הקרקעית קדמו שעות של ירי ארטילרי וירי טנקים של צה"ל לעבר מרחבים שונים בדרום לבנון, בכפרים הסמוכים לגבול הישראלי. כמו כן, בלבנון דווח כי צבא לבנון נסוג חמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל ונטש עמדותיו.

דובר צה"ל מסר כי: "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, צה"ל החל בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראלים בגבול הצפון. צה"ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים. הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באיזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה".

כמו כן נמסר כי "שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. מבצע 'חיצי הצפון' נמשך על פי הערכת המצב במקביל ללחימה בעזה ובזירות נוספות. צה"ל ממשיך להילחם ולפעול להשגת מטרות המלחמה, ועושה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון". 

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, אמר בתדרוך לכתבים כי "ישראל עדכנה אותנו לגבי כמה פעולות קרקעיות, נאמר לנו שאלה פעולות מוגבלות שמתמקדות בתשתיות חיזבאללה סמוך לגבול".

דובר צה"ל הודיע אמש כי אזורים באצבע הגליל הוכרזו כשטח צבאי סגור, בקריית שמונה ובגליל העליון התבקשו לשהות סמוך למרחבים המוגנים.

במקביל לפעולה הקרקעית, דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, קרא אמש לשלושה בניינים בביירות להתפנות למרחק של לא פחות מ-500 מטר: "אתם נמצאים ליד המתקנים והתשתיות של חיזבאללה - צה"ל יפעל נגדם". מעט לפני חצות החל חיל האוויר בגל תקיפות, שבע במספר, ברובע הדאחיה בבירות.

כזכור, אתמול אחר הצהריים אמר שר הביטחון יואב גלנט, בעת פגישה עם ראשיה רשויות בצפון כי "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב. הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה