חדשות בארץ

צה"ל הזהיר את האוכלוסייה בדרום לבנון: לא לרדת דרומית לליטני

דובר צה"ל בערבית פרסם אזהרה ללבנונים שעזבו צפונה ותכננו לשוב לכפריהם. בוצע ניסיון חיסול של בכיר בפת"ח במרחב צידון. הבית הלבן: "זכותה של ישראל להגן על עצמה"

כוחות צה"ל בגבול לבנון (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)כוחות צה"ל בגבול לבנון (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90)
אא

18 שנה בדיוק לאחר שאחרון חיילי צה"ל יצא מאדמת לבנון, בתום מלחמת לבנון השנייה, צה"ל החל אמש בפעולה קרקעית בכפרים הלבנונים הסמוכים לגבול הצפון.

דובר צה"ל בערבית, אל"מ אביחי אדרעי, פרסם הבוקר (שלישי)  אזהרה לתושבי דרום לבנון: "בדרום לבנון מתנהלת לחימה עצימה, במסגרתה פעילי חיזבאללה מנצלים את הסביבה האזרחית ואתכם כמגן אנושי להתארגנות למימוש התקפות. לטובת ביטחונכם האישי, נבקש להימנע מתנועה בכלי רכב מכיוון צפון לדרום נהר הליטני. אזהרה זו בתוקף עד להודעה חדשה".

בצהריים פרסם אדרעי הודעה נוספת, מפורטת יותר: "אזהרה דחופה לתושבי דרום לבנון. לתושבי הכפרים: ירון, עין אבל, מארון א-ראס, טירי, חדאת'א, עייתא אל-ג'בל, ג'מיג'מה, טולין, דיר עמס, בורג' קלאוויה, ביאדה, זיבקין, ג'באל אל-בוטם, סרובין, שעיתיה, קניסה, הניה, מערכה, ע'נדוריה, דיר חאנון אל-עין, בורג' א-שמאלי, אבל א-סקי, סריפא, דיר קאנון א-נהר, עבאסיה, רשידיה, בינת ג'בייל, עייתרון".

"פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול כנגדו. צה"ל אינו מעוניין לפגוע בכם ולמען ביטחונכם, עליכם לפנות את בתיכם באופן מידי. כל מי שימצא בקרבת פעילי חיזבאללה, מתקניו או אמצעי הלחימה שלו, מסכן את חייו. בית שמשמש את חיזבאללה לצרכים צבאיים צפוי להיפגע. תושבי דרום לבנון, עליכם לנוע מיידית אל מצפון לנהר האואלי. לשמירה על חייכם - פנו את בתיכם באופן מידי. שימו לב, אין לנוע דרומה! כל תנועה דרומה עלולה לסכן את חייכם. אנו נעדכן על זמן שבטוח לשוב לבתיכם".

לאחר שצה"ל החל בפעולה הקרקעית, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם מקבילו האמריקני, שר ההגנה לויד אוסטין. כך הודיע הפנטגון, שמסר כי השניים הסכימו על "הצורך בפירוק תשתיות תקיפה נגד ישראל לאורך הגבול כדי להבטיח שחיזבאללה לא יוכל לבצע התקפות בסגנון 7 באוקטובר על יישובי הצפון".

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר בשיחה עם כתבים כי "אנחנו מבינים שהישראלים יבצעו פעולות מוגבלות כדי להרוס תשתיות של חיזבאללה, שיכולות לאיים על אזרחים ישראלים. זאת, במסגרת זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לחזור בבטחה לבתיהם. אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה ויתר השלוחות האיראניות. כמובן, אנחנו מודעים לכך שיש סיכון בהתרחבות המשימה, ונמשיך לדון בכך עם הישראלים. ולבסוף, פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון מתמשכים לאורך גבול ישראל-לבנון".

כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי לראשונה מאז החלו התקיפות בלבנון, צה"ל פעל במחנה עין אל-חילווה, מחנה הפליטים הפלסטיני הגדול ביותר בלבנון, סמוך לעיר צידון.

מטרת התקיפה: לחסל את מוניר אל מקדח, ראש הזרוע הצבאית של הפת"ח הפלסטיני בלבנון. על פי הדיווח, בנו של מוניר, חסן, נהרג בתקיפה. גורלו של האב לא ידוע.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה