לומדים מוסר

הקרבן הגדול מכולם: מה השכר העצום המוענק למי שדעתו שפלה?

ענווה ושפלות רוח נחשבות להקרבה הגבוהה ביותר בעיני אלוקים: גלו את השכר העצום המוענק למי שנמוך רוח ואינו מתגאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"כמה גדולים נמוכי הרוח, שבזמן שבית המקדש קיים, אדם מקריב עולה - שכר עולה בידו, מנחה - שכר מנחה בידו, אבל מי שדעתו שפלה עליו - מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב כל הקרבנות כולם, שנאמר (תהלים נ"א): 'זבחי אלהים רוח נשברה'".

מקור: חכמינו זכרונם לברכה, תלמוד בבלי, מסכת סוטה דף ה'.

 

משמעות הציטוט

חכמינו זכרונם לברכה משבחים את האנשים הענווים ונמוכי הרוח. הם מציינים כי אדם שמקריב קרבן עולה – זוכה לשכר קרבן עולה. אדם המקריב קרבן מנחה – זוכה לשכר קרבן מנחה. אך אדם שדעתו שפלה עליו ואינו מתגאה – הדבר נחשב לו כאילו הקריב את הקרבנות כולם. הוכחה לכך נמצאת בפסוק בתהילים: 'זבחי אלוקים – רוח נשברה'. כלומר: אדם שרוחו נשברה נחשב כאילו הקריב את כל הקרבנות כולם.

 

כמה מילים על המחבר

חָזָ"ל (ראשי תיבות: חכמינו זכרם לברכה) או רז"ל (ראשי תיבות: רבותינו זכרונם לברכה) היו המנהיגים הרוחניים וההלכתיים של עם ישראל לאחר חתימת המקרא, מימי אנשי כנסת הגדולה, ובעיקר מתקופת בית שני במאה ה-3 לפנה"ס עד לחתימת התלמוד הבבלי בתחילת המאה ה-6 לספירה. ספרות חז"ל הניחה את היסודות לכל הספרות התורנית של היהדות, והיא מהווה תשתית לכרונולוגיה וההיסטוריה בתולדות עם ישראל, במיוחד בדורות הרבים שבהם לא הייתה לעם ישראל הנהגה מדינית אחרת.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תלמוד בבליחכמינו זכרונם לברכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה