חדשות בארץ

המסר הישראלי לסינוואר: "נגיע אליך. יש לך הזדמנות, מלט את עצמך בחיים בעסקה"

התקשורת האמריקנית דיווחה כי ישראל העבירה מסר למנהיג החמאס יחיא סינוואר, באמצעות המתווכות. בבית הלבן ציינו: "חמאס ניתק קשר, לא נראה כי הוא רוצה עסקה". מתחם בית ספר הותקף ברצועה

יחיא סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)יחיא סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

התקשורת האמריקנית דיווחה היום, תוך שהיא מצטטת גורמים בבית הלבן, שחמאס ניתק קשר ועל פניו נראה כי אינו מעוניין בעסקה. כמו כן, על פי הדיווח, ישראל העבירה לחמאס מסר, באמצעות המתווכות מצרים וקטאר, שנועד ליחיא סינוואר.

המסר הישראלי לסינוואר: "קבל את ההצעה האחרונה. נגיע אליך, ויש לך הזדמנות שתכף תחמוק: למלט את עצמך בחיים בעסקה".

כזכור, בשבוע שעבר, ועל דעת ישראל, האמריקנים הציעו עסקה כוללת אחרונה: שחרור כל החטופים הישראליים במקשה אחת, תמורת אסירים פלסטיניים וסיום המלחמה בעזה. כמו כן, ישראל תאפשר לראשי החמאס לעזובת את הרצועה בחיים.

באחרונה דווח שסינוואר ניתק קשר עם אנשי החמאס בחו"ל ויתכן ונפגע בתקיפה של צה"ל. ההערכה בישראל היא כי הוא עדיין בחיים. קטאר ומצרים דיווחו לארה"ב ולישראל שארגון הטרור ניתק קשר ולא עונה לפניות.

דובר מחלקת המדינה בארה"ב, מת'יו מילר, אמר אמש כי חמאס כרגע לא משיב להצעות. "המתווכות, מצרים וקטאר, לא הצליחו לגרום לחמאס לשאת ולתת. הן אמרו לנו שאין שותפים בצד השני לדבר איתם וזאת הסיבה שלא ראיתם אותנו מפרסמים את ההצעה. אי אפשר לקבל תשובה ברורה מחמאס מה הם מוכנים לקבל ומה לא. התהליך מול ישראל ממשיך להתקיים, אבל הוא נעצר מהצד השני - מצד חמאס. חמאס לא עונה לנו במשך שבועות".

בתוך כך, צה"ל ממשיך לפעול בצורה ממוקדת ברצועה. דובר צה"ל מסר היום כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "שג׳אעייה" של אונר"א בעיר עזה.

מצה"ל נמסר כי "מחבלי החמאס השתמשו במתחם בית הספר לפעילות צבאית, תכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חמאסחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה