חדשות בארץ

הותר לפרסום: צה"ל פעל בחודשים האחרונים בתוך שטח לבנון והשמיד יעדי טרור

דובר צה"ל חשף, כי לוחמי צה"ל פעלו בחודשים האחרונים עשרות פעמים בתוך שטח לבנון, לאיתור והשמדת מנהרות ואמצעי לחימה סמוך לגבול עם ישראל. בנוסף, נחשפה המפה של חיזבאללה לכיבוש הגליל

מנהרת טרור שנחשפה בדרום לבנון (צילום: דובר צה"ל)מנהרת טרור שנחשפה בדרום לבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

תיעוד מפשיטות כוחות צה"ל בשטח לבנון בחודשים האחרונים (קרדיט: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף היום (שלישי) כי כוחות צה"ל ביצעו בחודשים האחרונים עשרות מבצעים קרקעיים בתוך שטח לבנון. מבצעים אלו נועדו להשמיד ולנטרל יכולות ותשתיות טרור של חיזבאללה בכפרים ובשטחים הסמוכים לגבול, המאיימים על יישובי הצפון. באחד ממתחמי הטרור אליהם הגיעו הלוחמים נחשפה מפה שהוכנה על ידי חיזבאללה במסגרת תוכניתו לכיבוש הגליל.

המפה שחיזבאללה תכנן להשתמש בה במסגרת ''התוכנית לכיבוש הגליל''. המפה נמצאה בתוך אחד המתחמים עליהם פשטו כוחות צה''להמפה שחיזבאללה תכנן להשתמש בה במסגרת ''התוכנית לכיבוש הגליל''. המפה נמצאה בתוך אחד המתחמים עליהם פשטו כוחות צה''ל

פיקוד הצפון, בהכוונת מידע מודיעיני של אגף המודיעין, הוביל עשרות פשיטות ממוקדות של כוחות צה"ל, ובראשם יחידות מיוחדות, במתחמי הלחימה של חיזבאללה בדרום לבנון שננטשו על ידי המחבלים, על מנת לפגוע ביכולת של כוח רדואן של חיזבאללה ולמנוע ממנו לבצע את רצונו לפגוע באזרחי ישראל.

איתור תשתיות תת-קרקע (קרדיט: דובר צה"ל)

בהצהרה מיוחדת לתקשורת, ציין הגרי כי "הלוחמים נכנסו לכפרים ולשטחים הסבוכים, פרצו את הפתחים התת-קרקעיים בעשרות רבות של יעדים לאורך הגבול. הם חשפו את מצבורי הנשק והמנהרות, אספו מודיעין רב ערך, והשמידו את אמצעי הלחימה באופן יסודי, בהם גם אמצעים מתקדמים מתוצרת איראן".

השמדת מתחם הלחימה התת-קרקעי של חיזבאללה בכפר עייתא א-שעב (קרדיט: דובר צה"ל)

במהלך 200 לילות, מאות ימים וביותר מ-70 מבצעים בשטח לבנון, לוחמי צה"ל חשפו, נטרלו והשמידו יותר מ-700 יעדים, שכללו מתחמים תת-קרקעיים, אלפי מטרות צבאיות, מחסנים של אמצעי לחימה, עשרות טונות של נפץ, נכסי שהייה לפעילים, מפקדות ועוד. חלק מאמצעי הלחימה נלקחו לשטח ישראל.

תשתית תת-קרקע שנמצאה בבית במיס אל-ג'בל בדרום לבנון (קרדיט: דובר צה"ל)

בצה"ל הדגישו כי נמשכת הפעילות לגריעת יכולותיו ותשתיותיו של חיזבאללה ולדחיקתו ממרחב הגבול, על מנת שתושבי הצפון יוכלו לשוב לבתיהם בביטחון.

השמדת תשתית תת-קרקע שנמצאה בבית במיס אל-ג'בל (קרדיט: דובר צה"ל)

תיעוד אמצעי לחימה שנתפסו (קרדיט: דובר צה"ל)

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"לדניאל הגריחרבותת ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה