חדשות בארץ

ארה"ב הזהירה: ישנם סימנים שאיראן תתקוף את ישראל; דובר צה"ל: "לירי יהיו השלכות"

גורמי המודיעין האמריקניים העבירו הודעה לישראל, לפיה מתרבים הסימנים שאיראן תשגר לעברה טילים בליסטיים. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, קרא לציבור לשמור על ההנחיות החדשות שפרסם פיקוד העורף

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איראן עשויה לתקוף את ישראל בשעות הקרובות. זהו המסר שהועבר הערב (שלישי) לישראל מפי גורמי המודיעין בארה"ב. בהודעת האמריקנים נמסר כי "ישנם לכך סימנים. אנו תומכים באופן פעיל בהכנות להגנת ישראל מפני מתקפה זו. מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן". במקביל, ארה"ב הודיעה כי היא שולחת שלוש טייסות קרב לאזור.

פיקוד העורך החמיר בהנחיות לתשובים במרכז הארץ ובירושלים, והן זהות כעת להנחיות המחמירות בצפון.

בעקבות האיום האיראני, דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר בהצהרה מיוחדת: "האמריקנים עדכנו אותנו שהם מזהים היערכות לירי טילים בזמן הקרוב. בשלב זה אנחנו לא מזהים איום אווירי ששוגר מאיראן".

"התמודדנו עם איום מסוג זה בעבר, ואנחנו נתמודד איתו גם עכשיו. אני קורא לציבור להמשיך לנהוג באחריות. תקפידו על הנחיות פיקוד העורף. מערכי ההגנה האווירית שלנו ערוכים באופן מלא. ההגנה לא הרמטית ועל כן יש להמשיך להישמע להנחיות. יחד עם שותפינו מארה"ב ושאר בעלות בריתנו, אנחנו עוקבים יחד אחר ההתפתחויות באיראן. לירי על ישראל יהיו השלכות, יותר מזה אני לא אומר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנושא: "אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומה של מערכה נגד ציר הרשע של איראן. אמרתי אתמול שאלה ימים של הישגים גדולים ואתגרים גדולים. הישגים גדולים כי סיכלנו את נסראללה ואת צמרת הפיקוד שלו ואת התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל".

נתניהו אמר עוד: "אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. אבל מנגד, יש גם אתגרים גדולים. מה שאני מבקש מכם זה שני דברים: אחד - להישמע בקפדנות להנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים. ושנית - לעמוד יחד. נעמוד יחד איתנים בימי המבחן שלפנינו. ביחד נעמוד, ביחד נלחם וביחד ננצח".

פיקוד העורף הרחיב את ההנחיות המחמירות לאוכלוסייה והשווה את אלה שבצפון לכל אזור מרכז הארץ, השפלה, גוש דן, השרון וירושלים.

בהתאם להערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הגבלת הפעילות וההתקהלויות באזורים אלה כך שאת הפעילויות החינוכיות ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות. כמו כן, ניתן לקיים התקהלויות בהגבלה של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה.

בנוגע למקומות עבודה, ניתן לפעול במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. חופי המדינה סגורים לקהל. המדיניות בתוקף עד ליום שבת, 05 באוקטובר 2024, בשעה 20:00.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןמלחמת חרבות ברזלדניאל הגריבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה