חדשות בארץ

מוכנות לחירום: תושבי גוש דן התבקשו לגלות דריכות

החשש ממתקפה איראנית, כפי שהזהירו גורמי המודיעין האמריקניים, הנחו את פיקוד העורף לפרסם עדכון לתושבי מרחב דן. דו"צ: "הירי מאיראן עשוי להיות נרחב"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר הערב (שלישי) הצהרה נוספת, שלישית במספר היום, בעקבות האיום שהועבר לישראל על ידי האמריקנים, על כוונת איראן לתקוף.

על פי הגרי, "הירי מאיראן עלול להיות בהיקף רחב. אם יתבצע ירי מאיראן - התושבים נדרשים לשהות במרחב מוגן עד להודעה חדשה. אנחנו עוקבים אחרי האיום באופן רציני. אני מזכיר: ההגנה לא הרמטית".

דובר צה"ל הוסיף: "במידה ותישמע אזעקה, יש להישאר במרחב מוגן עד שנודיע אחרת. זאת אומרת לא לצאת אחרי 10 דקות אלא רק אחרי שפיקוד העורף מעביר אישור יציאה".

פיקוד העורף הנחה תושבים במרחב דן לשהות בסמיכות למרחב מוגן שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות. "יש להימנע משהייה בשטח פתוח ומתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני. הימצאות כעת בקרבת מרחב מוגן מצילה חיים".

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב עם מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין. מלשכתו של גלנט נמסר כי השניים שוחחו על כוונותיה של איראן לתקוף את ישראל, על שיתוף הפעולה הצבאי להגנה משותפת, ועל זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ולפעול כנגד אויביה.

שר הביטחון גלנט הודה למזכיר ההגנה אוסטין על שיתוף הפעולה ההדוק ועל מחויבותו האישית לביטחון ישראל ולחיזוק היציבות האזורית, נגד התוקפנות האיראנית.

משרד החוץ הודיע כי לאור ההתפתחויות הביטחוניות, שר החוץ ישראל כץ הורה על קיום דיון מיידי עם כל שגרירי ישראל בעולם בכדי להיערך מדינית-ביטחונית למתקפה האיראנית. השגרירים צפויים לקבל הנחיות ברורות כיצד לפעול מול ראשי המדינות בבירות השונות נוכח המתקפות האחרונות על ישראל ועל רקע המתקפה האיראנית הצפויה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה