חדשות בארץ

הסכמה רחבה במערכת הפוליטית: לירי מאיראן יהיו השלכות

ראשי מפגלות מימין וממשמאל הגדירו את התקיפה האיראנית כהכרזת מלחמה. הקבינט יתכנס לדיון לאחר שצמרת צה"ל תסיים הערכת מצב. דובר צה"ל: "נפעל במקום ובזמן שנחליט"

יירוט טיל איראני, הערב (צילום: פלאש 90)יירוט טיל איראני, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

תגובות ראשונות הערב (שלישי) במערכת הביטחון ובמערכת הפוליטית, בעקבות שיגורם של הטילים הבליסטיים מאיראן אל ישראל.

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר כי "לא מזהים איומים נוספים מאיראן, ישנן פגיעות בודדות במרכז ובדרום, יהיו לירי השלכות. יש לנו תוכניות ונפעל במקום ובזמן שנחליט".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר בצה"ל. לאחר מכן, יחד עם ראשי מערכת הביטחון, ישתתף בדיון בקבינט המדיני ביטחוני, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה יכנס מייד לאחר מכן דיון בקבינט המצוצמם.

בתום דיון הערכת המצב אמר הלוי: "הוכחנו את היכולת שלנו למנוע מהאויב הישג, בשילוב שבין התנהגות אזרחית מופתית ומערך הגנה אווירי חזק מאוד. אנחנו נבחר מתי לגבות את המחיר, ולהוכיח את יכולות התקיפה המדויקות והמפתיעות שלנו, בהתאם להנחיית הדרג המדיני".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' היה ראשון המגיבים במערכת הפוליטית למתקפה האיראנית. השר כתב ברשת X: "כמו עזה, חיזבאללה ומדינת לבנון, איראן תצטער על הרגע". השר עמיחי שיקלי פרסם פוסט קצר בפרסית וכתב: "טעות גדולה".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "משטר האייתולות חצה את הקו האדום - מדינת ישראל לא תשתוק מול המתקפה הנפשעת של איראן על אזרחי ישראל. התמיכה והסולידריות של מדינות ומנהיגים רבים לעולם לא יישכחו. אנחנו יודעים מי החברים שלנו. העולם החופשי כולו חייב לעמוד לצד ישראל כדי לעצור את ציר הרשע האיראני, לפני שיהיה מאוחר מדי".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, המשמשת כחברה משקיפה בקבינט: "למי שעדיין לא הבין, איראן יצאה לחלוטין מבעד למסך הפרוקסי, מאחוריו הסתתרה במשך עשרות שנים. תגובת ישראל למתקפה האלימה ומשוחררת הרסן, מצד איראן, צריכה להיות עוצמתית ומהדהדת. לא פחות חשוב מכך, הגיע הזמן שמדינות העולם יבינו את גודל הסכנה האיראנית כלפי העולם המערבי, ויפעילו את כל הכוחות הנדרשים: ביטחוניים וכלכליים, בכדי לעצור את ההנהגה האיראנית אשר מנהלת את מרכז הטרור של העולם".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב: "איראן שוב חצתה את הגבול. למדינת ישראל יכולות שפותחו לאורך שנים כדי להלום באיראן, ולממשלה יש גיבוי מלא לפעול בעוצמה ונחישות. זה או אנחנו או הם. המשימה ברורה: 'מי שתוקף - יותקף וייפגע'".

האלוף במיל' יאיר גולן, יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אמר: "ירי הטילים הנרחב משמעו הכרזת מלחמה. עם זאת, אין מקום לחיפזון. יש לוודא שפעולה כנגד איראן תעשה באופן מתואם עם האמריקאים וכוחות אזוריים כדי שהמענה יהיה נחרץ מדויק ואפקטיבי".

יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, כתב: "ישראל חזקה, ישראל תנצח".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה