חדשות בארץ

הפיגוע ביפו: עלה לשבעה מספר הנרצחים

בבית החולים איכילוב מת מפצעיו אחד הפצועים באורח אנוש מהפיגוע ביפו. הותרו לפרסום שמות ארבעה נרצחים: ענבר שגב ויגדר, בת 33 מיפו; שחר גולדמן, בת 30 מלוד; רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת ים ואיליה נוזאדזה, אזרח גיאורגיה בן 42

זירת הפיגוע ביפו (צילום: איתי רון, פלאש 90)זירת הפיגוע ביפו (צילום: איתי רון, פלאש 90)
אא

הותרו היום (שישי) לפרסום שמותיהם של ארבעה מהנירצחים אמש בפיגוע ביפו: ענבר שגב ויגדר, בת 33 מיפו; שחר גולדמן, בת 30 מלוד; רויטל ברונשטיין בת 24 מבת ים ואיליה נוזאדזה, אזרח גיאורגיה בן 42.

כמו כן, הלילה עלה מספר הנרצחים לשבעה, לאחר שאחד הפצועים באורח אנוש מת מפצעיו בבית החולים איכילוב בתל אביב. בבית החולים וולפסון בחולון מאושפזים ארבעה פצועים באורח קשה, וארבעה נוספים באורח בינוני. בפיגוע נפצעו בסך הכל 16 בני אדם. דובר צה"ל אישר כי בין הפצועים גם חיילת צה"ל, שמצבה מוגדר קשה.

ויגדר הותירה אחריה בעל ותינוק בן תשעה חודשים, שהיה עימה כשנורתה על ידי המחבלים. בנה, שהיה על מנשא, לא נפגע ולמעשה אימו גוננה עליו בגופה.

גולדמן נישאה לבעלה, תאי, ביוני בשנה שעברה. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, ספד לה וסיפר כי "היא רקדנית בינלאומית בריקודים לטיניים - ואישה מדהימה. היא נרצחה בדם קר בפיגוע אכזרי על ידי מחבלים שפלים וארורים".

ברונשטיין, מבת ים, הייתה בת יחידה לאימא. הייתה סטודנטית מצטיינת לתואר שני במדעי המחשב. בתיכון זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל הייתה גם ציירת קומיקס מחוננת. ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, אמר: "המחבלים הצליחו לפגוע בגופה של רויטל ופצעו את הלב של כולנו, אבל לא ישברו את הרוח שלנו. בשם כולנו אני שולח חיבוק גדול לליאורה, ונמשיך לסייע וללוות אותה לכל אורך הדרך".

נוזאדזה הגיע לביקור משפחתי בישראל, נפצע אנושות ומת בבית החולים איכילוב. התגורר בעיר קאשורי בגאורגיה עם אשתו ושני ילדיו, בני 17 ו-14. שגרירות גאורגיה בישראל מטפלת בהטסת גופתו לקבורה בארצו.

תחקיר הפיגוע: המחבלים נכנסו לארץ וחטפו נשק מחייל

כוחות צה"ל נכנסו הלילה לבתיהם של המחבלים מהפיגוע ביפו, בשכונת האוניברסיטה בחברון. בוצעו מספר מעצרים ונערכו חיפושים בבית. כמו כן, הכוחות מיפו את הבתים, לקראת הריסה עתידית.

מחקירת הפיגוע בשדרות ירושלים ביפו, על ידי השב"כ והמשטרה, עולה כי שני המחבלים שהו בארץ באופן בלתי חוקי. הם הגיעו ליפו, התפללו במסגד מקומי ובתום התפילה אמרו לנוכחים לא לצאת לרחוב.

הם דקרו חייל, חטפו את נשקו והחלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה אשר עצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים. לאחר מכן המשיכו רגלית על שדרות ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח, עד שנוטרלו על ידי סיירי סל"ע של עיריית ת"א-יפו ואזרחים חמושים שהיו במקום.

אחד המחבלים, מחמד מסק, בן 19, חוסל והשני, אחמד אל-היימוני, בן 25, נפצע קשה ונלקח לטיפול ולמעצר. השניים כאמור תושבי חברון, ללא מעצרים קודמים. אחד מהם מוכר כמי שהיה מעורב בהפרות סדר.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:משטרהפיגוע ביפו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה