חדשות בארץ

הצפון תחת מתקפה: מעל ל-800 שיגורים, צה"ל חיסל כ-250 מחבלים בדרום לבנון

בארבעת ימי החג ובסוף השבוע מחבלי חיזבאללה שיגרו רקטות וכטב"מים לעבר יישובי הצפון, עד למרחק 60 קילומטרים מהגבול. כטב"ם יורט מול חוף הים בבת ים. 49 נפגעי חרדה מפגיעת רקטה ביישוב בצפון

פעילות הכוחות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)פעילות הכוחות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

מחבלי חיזבאללה שיגרו היום (שבת) לעבר יישובי הצפון למעלה מ-200 רקטות, ובסך הכל שוגרו אל שטח ישראל, מערב ראש השנה ועד מוצאי שבת, כ-800 רקטות ומספר כטב"מים. כמו כן יורט כטב"ם מול חוף הים בבת ים, שיתכן ושוגר מתימן.

הרקטות שוגרו אל אזורים נרחבים בצפון, מטבריה שבמזרח ועד דרום הכרמל, הקריות, חיפה ואף קיסריה. למעשה, כל היישובים עד 60 קילומטרים מגבול לבנון ספגו מטחי טילים. דווח על מספר פגיעות ישירות של רקטות במספר יישובים, שגרמו נזק לבתים.

בדיר אל אסד פגעה רקטה בשטח בו נערכה חתונה. בשל האזעקה האזרחים נכנסו למרחבים מוגנים. עם זאת, מהיישוב פונו אל המרכז הרפואי לגליל שלושה נפגעי הדף במצב קל, ועוד 46 נפגעי חרדה. 17 מהם שוחררו בתום טיפול ראשוני, והיתר ישוחררו במהלך הלילה.

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי קיים הערב הערכת מצב בקריה בסיומה הדגיש כי "יש להמשיך בהפעלת הלחץ על חיזבאללה ויצירת נזק נוסף ומתמשך לאויב. ללא הקלות וללא יצירת הפוגה לארגון".

שתי האוגדות הפועלות בדרום לבנון, מאז תחילת השבוע שעבר, חיסלו בימי הקרבות האחרונים כ-250 מחבלי חיזבאללה, בהם 21 מפקדי שטח. כמו כן הושמדו מנהרות ואותרו והושמדו אמצעי לחימה רבים וכן משגרים. על פי דובר צה"ל, מאז תחילת התמרון הקרקעי בדרום לבנון חוסלו 440 מחבלים והושמדו כאלפיים תשתיות טרור.

דובר צה"ל ציין כי הלוחמים פועלים בכפרים שחלקים נרחבים מתשתיותיהם הוסבו למטרות טרור של חיזבאללה. הפעילות נעשית מעל ובתת-קרקע באזורים הרריים, סבוכים, ממולכדים ובשטח בנוי וצפוף.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש בגבול הצפון עם לוחמי אוגדה 36, שכוחותיה פועלים בדרום לבנון. השר קיים הערכת מצב בנוגע להתקדמות הכוחות, יחד עם סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד הגיס הצפוני ומערך התמרון, האלוף סער צור ומפקד האוגדה תת-אלוף מורן עמר.

על פי שר הביטחון: "חיזבאללה סופג מכות מאוד קשות, אחת אחרי השנייה. חיסלנו את נסראללה ויש לנו עוד הפתעות בקנה. חלקן כבר בוצעו וחלקן עוד יבוצעו. מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה ספג מכה קשה מאוד, חלק ניכר הושמד כתוצאה מפעולה איכותית ומדויקת".

"אנחנו מבצעים פעולה במספר כפרים והתהליך הזה ימשך בכל מקום שצריך, על מנת להשמיד את כל התשתיות שמהן תכנן חיזבאללה לבצע התקפות. כל מי שנלחם רואה בגב שלו את יישובי ישראל ומבין לחלוטין מדוע צריך להגן על יישובי הצפון ולמה הדבר הזה הוא חשוב. אנחנו נסיר את האיום הזה ונאפשר את החזרה של האזרחים שלנו בחזרה לבתים שלהם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה