חדשות בארץ

מקשה על ישראל: נשיא צרפת בעד הטלת אמברגו נשק על צה"ל

כעס בירושלים בעקבות הודעת נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהוא קורא למדינות למנוע אספקת נשק לישראל, כדי שלא תעשה בהם שימוש בעזה. צרפת לוחצת גם להימנע מתקיפה עצימה רחבה באיראן

מקרון (צילום: שאטרסטוק)מקרון (צילום: שאטרסטוק)
אא

תחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר" דיווחה הערב (מוצאי שבת) כי נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא להפסיק להעביר לישראל נשק, שלדבריו משמש אותה במלחמה בעזה.

בריאיון אמר מקרון כי "בראש סדר העדיפויות שלי היא חזרה לפתרון פוליטי למשבר. הדבר החשוב ביותר הוא שנגיע לפתרון שכזה, ונפסיק להעביר נשק שעשוי לשמש במלחמה בעזה. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה. אסור להקריב את העם הלבנוני, אסור שלבנון תהיה עזה נוספת".  

על כך הגבי הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא פונה באנגלית לשניא צרפת: "ישראל תנצח עימכם או בלעדיכם, הבושה שלכם תהדהד עוד הרבה אחרי שננצח".

כזכור, לפני כחודש ממשלת גרמניה דחתה בקשה ישראלית לרכישת כלי נשק מסוימים. גם ממשלת בריטניה הודיעה לפני מספר שבועות כי דרשה מכ-30 חברות בריטיות להפסיק לספק לישראל חלקי חילוף למטוסים וכטב"מים.

שר החוץ של צרפת, ז'אן-נואל בארו, יגיע ביום שני הקרוב לישראל, לאחר שביקר בשבוע שעבר בביירות. יש לציין כי בעת הניסיונות שעשו באחרונה צרפת וארה"ב למצוא פתרון מדיני למלחמה בלבנון, בעוד האמריקנים שוחחו עם ממשלת לבנון, הצפרתים עשו זאת עם נציגי חיזבאללה. הצרפתים אף מנסים ללחוץ על ישראל שלא להגיב למתקפה האיראנית.

בחדשות 12 דווח הערב כי שר החוץ ישראל כץ שוחח עם מקבילו הצרפתי והשיחה הוגדרה "טעונה". במהלך השיחה אמר כץ לשר החוץ הצפרתי: "המתקפה של איראן הייתה ברוטלית. ישראל חייבת להגיב ואנחנו נמצא את הדרך הנכונה להרתיע". שר החוץ הצרפתי השיב: "ההנהגה באיראן העבירה לנו מסר שהיא תקפה בצורה מחושבת ומבוקרת. אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגיב, אבל יהיה חכם להגיב באופן שימנע הסלמה. צרפת מודאגת מהאפשרות לתקיפת מתקני הגרעין, מה שיוביל להסלמה מצד איראן".

כץ הגיב על כך: "אני לא רוצה לדמיין איך צרפת הייתה מגיבה אם השכנים שלכם היו יורים 200 טילים בליסטיים על פריז וצרפת. אני מזמין את צרפת לתאם עם ישראל תגובה נגד איראן ולקחת בה חלק".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:צרפתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה