חדשות בריאות

מחקר חדש חושף: הקשר בין הקורונה לסרטן עשוי להפתיע

מחקר בברזיל מצביע על ירידה בלתי צפויה בשיעורי התמותה מסרטן דווקא בתקופת הקורונה. איך אפשר להסביר זאת, והאם ייתכן שהקשר בין המחלות מורכב מכפי שחשבנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"האם מגפת הקורונה גרמה לעלייה בתמותה מסרטן?" שאלה זו העסיקה חוקרים רבים ברחבי העולם. ההערכות הראשוניות הצביעו על אפשרות כזו, מתוך השערה שהעומס הרב על מערכות הבריאות והדחייה של טיפולים רפואיים אכן יובילו לכך.

אולם מחקר חדש מברזיל מציג תמונה שונה לגמרי. מדובר במחקר בו בחנו החוקרים את נתוני התמותה מסרטן בשנים 2020-2022, והתוצאות היו מפתיעות: שיעורי התמותה מסרטן היו נמוכים מהצפוי.

אז מה באמת מסתתר מאחורי המספרים?

ראשית, החוקרים גילו שהיו פחות מקרי מוות מסרטן מהצפוי. החוקרים גילו כי מספר האנשים שמתו מסרטן באותן שנים היה נמוך משמעותית ביחס לשנים קודמות. ההבדל היה ניכר במיוחד במקרים של סרטן קיבה. אחת ההשערות היא שחלק מחולי הסרטן נפטרו מקורונה, ולכן דווחו כנפטרים מקורונה ולא בעקבות סרטן.

עם זאת, זה עדיין לא מצדיק את הצניחה המשמעותית במקרי המוות, ועל כן מציגים החוקרים את הנתון המעניין שאף הוא נבדק: הקשר בין זמינות המיטות בבתי חולים לבין תמותה מקורונה בקרב חולי סרטן. לדבריהם של החוקרים, ככל שהייתה זמינות גבוהה יותר של מיטות, כך נרשמה תמותה נמוכה יותר מקורונה בקרב חולי הסרטן. זה מצביע על כך שטיפול רפואי איכותי יכול להציל חיים גם בתקופה של מחלה מידבקת.

ומהי משמעות הממצאים?

תוצאות המחקר מעלות שאלות מעניינות ומצביעות על הצורך במחקרים נוספים. ייתכן שהגורמים המשפיעים על תמותה מסרטן בתקופה בה מסתובבת מחלה מדבקת מורכבים יותר מכפי שניתן לחשוב. ייתכן גם שהמחקר הנוכחי מצביע על הצורך לשפר את איסוף הנתונים והדיווח על מקרי מוות, כדי לקבל תמונה מדויקת יותר של המצב.

כך או כך, המחקר מברזיל מציע תובנות חשובות על ההשפעה של מגפת הקורונה על תמותה מסרטן. למרות התוצאות המפתיעות, כפי שציינו החוקרים, חשוב לזכור כי מדובר במחקר בודד, ויש צורך להמשיך לעקוב אחר המצב גם באמצעות מחקרים נוספים שינתחו אותו ביסודיות.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:קורונהסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה