חדשות בארץ

הכנסת אישרה: תופסק פעילותה של אונר"א בישראל

חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרו את הצעת החוק נגד סוכנות הפליטים של האו"ם, שחלק מפעיליה חשודים בהשתתפות במעשי הטבח ב-7 באוקטובר. לפי ההצעה, לא יתאפשר לאונר"א לפעול בישראל

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (ראשון), לקריאה שנייה ושלישית, את ההצעות החוק של חברי הכנסת דן אילוז (הליכוד) ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) נגד סוכנות הפליטים של האו"ם (אונר"א).

לפי ההצעה, יבוטל הסכם מ-1967 שאפשר לאונר"א לפעול בישראל ופעילותה בארץ תיפסק. כל מגע בין גורמים רשמיים בישראל לאנשי אונר"א יהיה אסור, ולא יינתנו להם אשרות דיפלומטיות והטבות כלכליות. בנוסף, כל הליך פלילי שחל על עובד אונר"א בגין פשעים ב-7 באוקטובר יעמוד בעינו.

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מיוזמי החוקים נגד אונר"א אמרה לאחר ההצבעה: "היום, יום לפני יום השנה לשבעה באוקטובר, אנחנו מחזירים מעט מן הצדק לקורבנות השבת הארורה ולמשפחותיהם".

כזכור, בתקשורת המערבית פורסם בשבוע שעבר כי אונר"א נכללת ברשימת המועמדים לפרס נובל לשלום. ברשימה שפרסמה ועדת הפרס בנורבגיה נמצאים גם בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

הבחירה בארגון כמו אונר"א עורר סערה בישראל, כיוון שידוע כי פעילים מתוכו היו חלק מהטבח בישראל, ולמעשה היו שותפים לרצח. "בחירה באונר"א כזוכה היא לא רק טעות, אלא גם מהלך מוסרי פסול", אמרו בישראל. חקירות פנימיות של האו"ם חשפו כי תשעה מעובדי הארגון היו מעורבים בפעולות טרור, אך האו"ם לא נקט צעדים קשים נגדם, מלבד פיטורם.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אונר"אועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה