חדשות בארץ

בישיבה לציון הטבח: נתניהו הציע לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה"

הממשלה קיימה ישיבה מיוחדת לציון יום השנה למתקפת חמאס. ראש הממשלה נתניהו הציע לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה": "זוהי מלחמת הקיום שלנו"

נתניהו בישיבת הממשלה המיוחדת, היום (צילום: לע"מ)נתניהו בישיבת הממשלה המיוחדת, היום (צילום: לע"מ)
אא

(צילום: לע"מ)

הממשלה התכנסה היום (שני) לישיבת אבל מיוחדת, לציון יום השנה למתקפת חמאס. ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע בישיבה לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה".

בפתח הישיבה הדליק נתניהו נר נשמה לזכר הנרצחים והנופלים ביום הטבח, והשרים נעמדו לדקת דומייה. לאחר מכן הקריא המשנה למזכיר הממשלה פרק תהילים, ומזכיר הממשלה אמר את תפילת "מי שברך" לחיילי צה"ל ולחטופים.

"היום לפני שנה, בשעה 06:29 בבוקר, מחבלי החמאס פתחו במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל, נגד אזרחי ישראל", פתח נתניהו את דבריו בישיבה. "זמן קצר לאחר הטבח הזה אמרתי בקריה בתל אביב: 'אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים - במלחמה. אנחנו נשיב מלחמה שערה בעוצמה שהאויב לא הכיר, ונגבה ממנו מחיר שהוא לא ידע כמותו. אנחנו במלחמה ואנחנו ננצח בה'". 

"מאז אותו יום שחור אנחנו נלחמים. זוהי מלחמת הקיום שלנו - 'מלחמת התקומה'. כך אני מבקש לקרוא למלחמה באופן רשמי", הוסיף נתניהו. "מאז אותו יום שחור אנחנו בהתקפה בשבע חזיתות. התקפת הנגד שלנו על אויבינו בציר הרשע של איראן היא תנאי הכרחי להבטחת עתידנו ולהבטחת ביטחוננו".

"אנחנו נסיים את המלחמה כשנשלים את כל היעדים שקבענו: מיטוט שלטון הרשע של החמאס, החזרת כל חטופינו הביתה - החללים והחיים כאחד, סיכול של כל איום עתידי מעזה על ישראל, והשבת תושבינו בדרום ובצפון בבטחה לבתיהם".

"ביום הזה אנו מרכינים ראש לזכר אחינו ואחיותינו, בנינו ובנותינו, הורינו וזקנינו, שנטבחו על ידי מחבלי החמאס. ילדים וילדות שנרצחו בדם קר, נשים וגברים שנשחטו, משפחות שלמות שהושמדו. ליבנו עם המשפחות השכולות, שיקיריהן נגדעו ושחייהן השתנו באיבחה. ליבנו עם משפחות החטופים, שעוברות ייסורי שאול של כאב ודאגה אין קץ לגורל יקיריהן. נזכור לעד את הפנים, את הסיפורים, את החיים שאבדו, את החיים שעלינו עדיין להציל".

"נזכור את גיבורינו שנפלו במערכה בעזה, בלבנון ובזירות אחרות. בזכותם הדפנו את האויב, בזכותם השמדנו מרבית מיכולותיו, שחררנו רבים מחטופינו, ואנו נחושים להשלים את המלאכה. נשלח תפילה לשלום פצועינו הגיבורים, ונכיר תודה מעומק ליבנו לגבורת הלוחמות והלוחמים שלנו בצה"ל ובזרועות הביטחון. הם שעומדים כחומת מגן בין הרוע של אויבינו לבין הטוב של עמנו ומדינתנו".

"לוחמינו אלה חוצצים בין גורל עמנו, שנשחט בדורות העבר, לבין תקומתנו בארצנו כעם חזק ולוחם. הם נלחמים באוויר, בים וביבשה. הם נלחמים ללא היסוס ובנחישות אין קץ. לוחמות ולוחמים אלה חדורים ברוח הגבורה של עמנו - נשים וגברים, סדיר ומילואים, צבא ומשטרה, שב"כ ומוסד. הם נחושים להבטיח את עתידנו - הם נחושים לנצח".

"הטבח בשבעה באוקטובר היה ההתקפה הנוראה ביותר על העם היהודי מאז השואה. אבל שלא כמו בשואה - קמנו על אויבינו והשבנו מלחמה שערה. 'הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא'. אנחנו משנים את המציאות הביטחונית באזורנו - למען ילדינו, למען עתידנו, כדי להבטיח שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יקרה שוב. לעולם לא עוד. בעזרת ה׳ - יחד נילחם, יחד ננצח, ונצח ישראל לא ישקר", חתם נתניהו את דבריו.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:בנימין נתניהוחרבות ברזלטבח חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה