חדשות בארץ

צה"ל: יורט טיל ששוגר מתימן אל מרכז הארץ

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה של חיזבאללה בדאחייה, בפאתי נמל התעופה של בירת לבנון. על פי מידע שהה שם בכיר צבאי של חיזבאללה. צה"ל ירט טיל ששוגר מתימן והפעיל אזעקות בכל מרכז הארץ

"חץ 3", ארכיון (צילום: דוברות משרד הביטחון)"חץ 3", ארכיון (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

טיל ששוגר מתימן יורט הערב (שני) על ידי מערכת ההגנה האווירית "חץ 3". אזעקות הופעלו בכל אזור המרכז, השפלה, השרון והדרך לירושלים. לא דווח על נזק או נפגעים.

צה"ל אישר כי תקף לפנות ערב ברובע הדאחייה בביירות. על פי התקשרות הלבנונית הופגז מבנה בו שהה ככל הנראה בכיר צבאי של חיזבאללה.

בנוסף, בלבנון דיווחו כי בתוך שעה הותקפו 34 כפרים בדרום לבנון. זאת לאחר שצה"ל קרא לאכלוסייה להתפנות.

כוחות חטיבת גולני, שהחלו לפעול בדרום לבנון, חיסלו עשרות מחבלים, איתרו חקרו והשמידו מספר פירי לחימה, איתרו מרחבי הערכות של מחבלי חיזבאללה, דירות מסתור ומחסני אמצעי לחימה רבים אשר שימשו את חיזבאללה.

חטיבת גולני, שפעלה מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" בעזה, הועברה לפני כחודש וחצי אל הצפון, וכעת החלה את פעילותה בדרום לבנון. יש לציין כי במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ומתחילת הלחימה, חטיבת גולני שכלה 92 מלוחמיה.

מפקד חטיבת גולני אל"מ עדי גונן, פנה ללוחמיו טרם הכניסה ללבנון ואמר ברשת הקשר: "אנחנו זוכרים ולא שוכחים את אלו שנלחמו בחירוף נפש, את אחינו השבויים, לא שוכחים את עוז הרוח והגבורה ואת הצוואה שהשאירו במותם - להכריע כל אויב".

למלחמה בלבנון הצטרפו הלילה גם כוחות עוצבת "הגליל" (91) ובהם לוחמי חטיבות המילואים אלכסנדרוני (3), "הזקן" (8) והנח"ל הצפונית (228). הם החלו בפעילות קרקעית ממוקדת ומתוחמת בדרום ללבנון.

בצל תקיפות צה"ל, מחבלי חיזבאללה שיגרו משעות הבוקר ועד לפנות ערב כמאה רקטות וטילים אל יישובי הצפון, ממזרח למערב. טילים לטווח בינוני שוגרו אל חיפה, בפעם השלישית בתוך יממה, וכן אל אזור צומת גולני וצפת. שיגורים זוהו גם לקריות, לעכו, נהריה, מרכז הגליל העליון ואבצע הגליל. לא דווח על נפגעים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה