חדשות בארץ

נפטר אלחנן טננבוים, שהיה שבוי בידי חיזבאללה במשך 3 שנים

טננבוים נחטף ללבנון באוקטובר 2000, והוחזק על ידי חיזבאללה עד לשחרורו בינואר 2004 במסגרת עסקת שבויים

אלחנן טננבוים (צילום: פלאש 90)אלחנן טננבוים (צילום: פלאש 90)
אא

אלחנן טננבוים, שהיה שבוי בידי חיזבאללה במשך כשלוש שנים, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 78. טננבוים נחטף באוקטובר 2000 ללבנון, שם הוחזק על ידי חיזבאללה עד לשחרורו בינואר 2004 במסגרת עסקת שבויים. בעסקה זו שוחררו גם גופות שלושת החיילים שנחטפו בהר דב תמורת שחרורם של כ-435 אסירים פלסטיניים ולבנוניים, ביניהם השייח' עבד אל-כרים עובייד ומוסטפא דיראני.

טננבוים, שהיה קצין בדרגת אל"ם במילואים, נפל לחובות כבדים טרם חטיפתו. הוא נסחף לעסקה מפוקפקת במישור הבינלאומי. תחילה, באוקטובר 2020, הוא המריא לבריסל עם דרכון מזויף בכדי להוציא את העסקה אל הפועל. מבריסל המשיך לפרנקפורט ומשם לדובאי. לפי ההערכות, כאשר הוסע משדה התעופה בדובאי לווילה בה הייתה אמורה להתבצע עסקה, הוא הותקף והורדם. לאחר מכן הועבר ללבנון, ככל הנראה בארון קבורה.

ממשלת ישראל אישרה את עסקת השבויים בספטמבר 2003, והעסקה כאמור יצאה לפועל בינואר 2004. לאחר שובו, נחקר טננבוים בנוגע לנסיבות חטיפתו, אך לא הואשם לבסוף בעבירות שבהן היה חשוד. עם זאת, דרגתו הצבאית הורדה לטוראי. לאחר שחרורו, התקשה להשתקם ושימש כנהג מונית במקביל ללימודי משפטים, במטרה להפוך לעורך דין פלילי.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אלחנן טננבויםחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה