חדשות יהדות

מרגש: שנה אחרי הטבח - הכנסת ספר תורה בכותל לעילוי נשמת הנרצחים

ברחבת הכותל נערך טקס מרגש, בו הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת הנרצחים בטבח. יוזם הרעיון, חיים טייב: "אנשים התעוררו לתוך ההלם, לתוך הזוועות, ולא זכו לקיים את מצוות ההקפות. חשבתי איך אפשר לחבר ולהחזיר את הגלגל אחורה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמש (שני) נערך ברחבת הכותל המערבי טקס מרגש ומיוחד במעמד סליחות מרכזי, במסגרתו הוכנס ספר תורה לזכר הנרצחים והנופלים במלחמת ישראל-חמאס, שנה לאחר מתקפת הטרור האכזרית שהתרחשה בשמחת תורה. מטרת האירוע היא לחזק את אחדות העם ולהזכיר את הקורבנות מכל הקשת הפוליטית והחברתית בישראל.

חיים טייב, נשיא ומייסד קרן מנומדין, שיזמה את האירוע, שיתף בתהליך שהוביל להחלטה על כתיבת ספר התורה. בראיון לאתר ynet, הוא סיפר כי הרעיון נולד מיד לאחר המתקפה, כשעם ישראל היה שרוי בהלם מהזוועות: "כמה ימים לאחר הטבח התחלתי לחשוב איך מחברים את זה שלא היו הקפות, כמו שעם ישראל ציפה להן. אנשים התעוררו לתוך ההלם, לתוך הזוועות, ולא זכו לקיים את מצוות ההקפות. חשבתי איך אפשר לחבר ולהחזיר את הגלגל אחורה ולייצר את ההקפות. אז חשבתי שהדבר הנכון ביותר יהיה לכתוב ספר תורה לזכר הנרצחים באותה שבת שחורה, וכמובן לזכר הנופלים, החיילים, במהלך המלחמה כולה".

טייב ציין את התמיכה הרחבה שקיבל מעם ישראל בכל חלקי הארץ והעולם, כאשר רבים השתתפו בכתיבת האותיות לספר התורה, ביניהם משפחות שכולות, משפחות של חטופים שעדיין מוחזקים בעזה, ואנשים שחוו את התופת ממקור ראשון. "הספר הזה נכתב על ידי כל עם ישראל, אלפים של אנשים עברו וכתבו אותיות", סיפר טייב. "היינו במתחם הנובה, היינו בנגב, היינו באופקים, היינו בירושלים, היינו בצפון והיינו באושוויץ".

הקשר לאושוויץ, כפי שטייב הסביר, נובע מסמליות עמוקה הנוגעת להיסטוריה הקשה של העם היהודי ולניסיון ההשמדה שעבר בשואה: "הסיפור של אושוויץ הוא סיפור מאוד מאוד מיוחד, כי שם עם ישראל חווה את ניסיון ההשמדה בפעם הראשונה, ויצאנו מזה מחוזקים, יצאנו מזה מאוחדים. הקמנו את מדינת ישראל, וגם היום אחרי הטבח אנחנו נצא מחוזקים ואנחנו נשקם את המדינה הזאת".

האירוע בכותל מהווה מעין סגירת מעגל רוחני לעם ישראל. במסגרת הטקס, התקיימו גם הקפות כסמל לאיחוד מחדש של העם סביב ערכי התורה. טייב הדגיש את חשיבות האחדות הלאומית: "המעגל שבעיניי הוא מעגל רוחני מאוד חשוב לאחדות. זה שאנחנו לוקחים בחשבון שספר התורה שנמסר לעם ישראל בפעם הראשונה, הוא נמסר לכל עם ישראל כשבט אחד".

"עם ישראל יודע להתאחד בזמנים קשים, וזה מה שקרה לנו מאז הטבח", סיכם. "יוקם קודם היינו מפולגים ואז פתאום הכול השתנה, שכחנו הכול".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:הכנסת ספר תורההכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה