בריאות ותזונה

אוכלים ארוחת ערב אחרי השעה 19:00? כדאי שתקראו את זה

הרגלי האכילה משפיעים מאוד על הבריאות שלנו. מומחים מצביעים על השעה הנכונה לאכול את הארוחה האחרונה שלכם ביום. אחרת, זה עלול לגרום לכם נזק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרגלי האכילה שלנו משפיעים ישירות על הבריאות, ובמיוחד על הדיאטה, השינה ומערכת העיכול. אם גם אתם נוהגים לאכול ארוחת ערב מאוחרת, ייתכן שזה הזמן לשקול לשנות את השעה בה אתם יושבים לאכול את הארוחה האחרונה של היום.

מומחים מצביעים על כך שאכילה בשעות מוקדמות, בין 17:00 ל-19:00, היא המומלצת ביותר. הסיבה לכך קשורה לקצב הביולוגי של הגוף, שפועל ביעילות בשעות היום ומאט ככל שהלילה מתקרב. כאשר אוכלים מוקדם, לגוף יש מספיק זמן לעכל את המזון בצורה נכונה לפני השינה, מה שמפחית את הסיכון לבעיות עיכול כמו צרבת.

מחקרים מראים שארוחה מוקדמת גם מסייעת בשיפור איכות השינה. כאשר הגוף לא עסוק בעיכול בזמן השינה, הוא יכול להתמקד בתהליכי מנוחה והתחדשות. מומחים ממליצים להימנע מאכילה בשעות הקרובות לשינה – לפחות 3-4 שעות לפני שנכנסים למיטה.

בנוסף, אכילה בשעות המוקדמות מסייעת לשלוט בחשקים המגיעים בלילה, דבר שעשוי להוביל לעלייה במשקל. גם אם לא ניתן לאכול מוקדם, מומלץ לסיים את הארוחה לפני 20:00, כדי להימנע מעליות ברמות הסוכר בדם.

מחקר שפורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism בשנת 2020 מצא כי אכילת ארוחת ערב מאוחרת עלולה להוביל לעלייה במשקל ולהגביר את רמות הסוכר בדם, במיוחד אצל אנשים עם סיכון גבוה לסוכרת. במחקר השתתפו אנשים בריאים שנבדקו בשני תרחישים: אכילת ארוחת ערב בשעה 18:00 לעומת אכילה ב-22:00. התוצאות הראו כי אלו שאכלו מאוחר יותר שרפו פחות קלוריות בלילה, והיו להם רמות גבוהות יותר של סוכר ואינסולין במהלך השינה.

לסיכום, ארוחת ערב מוקדמת לא רק מועילה לבריאות, אלא גם משפרת את איכות השינה ומסייעת בשמירה על המשקל. אז אם אתם רוצים לשפר את הבריאות ולהרגיש טוב יותר, נסו לאכול את ארוחת הערב שלכם מוקדם יותר.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:אכילהבריאותארוחת ערב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה