חדשות בעולם

ראש הביון הבריטי מזהיר את אירופה: "דאע"ש ואל קעידה מגבירות פעילות ביבשת"

קן מקאלום, ראש שירותי הביון הבריטי, חשף במסיבת עיתונאים ששני ארגוני הטרור החלו בפעולות מאיימות בבריטניה. לדבריו, "הם מתאמצים מאוד להוציא אל הפועל פעולות טרור". בנוסף, חשף מקאלם כי גם איראן ורוסיה "מערערות את הביטחון"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

קן מקאלום, ראש שירותי הביון הבריטי, חשף היום (שלישי) בשיחה עם עיתונאים כי ארגוני הטרור אל קעידה ודאע"ש הגבירו את פעילותם בבריטניה, מתוך כוונה להוציא אל הפועל פעולות טרור. הוא אף טען כי זוהו פעולות נוספות ברחבי יבשת אירופה.

לדברי מקאלום, "דאע"ש ואל קעידה מהווים איום מתחדש על הממלכה המאוחדת. זיהינו פעולות ברשתות המקוונות, וקשרים של אותם ארגונים עם קבוצות טרור נוספות. יש מצידם מאמצים להוציא אל הפועל פעולות טרור".

בשיחתו עם העיתונאים ציין מקאלום כי "יותר מאחד מכל שמונה אנשים שנחקרים על ידי השירות בגין מעורבות בטרור הם קטינים. עלייה של פי שלושה מאז 2021. כשלושה רבעים מהעבודה שהסוכנות מתמודדת איתה היא עם קיצוניות איסלאמית, בעוד שרבע מתייחסת לקבוצות ימין קיצוני". הוא הדגיש כי דאע"ש הפכה לרשת טרור עם תאים הפזורים ברחבי העולם, כולל באפריקה, המזרח התיכון, מרכז אסיה ודרום מזרח אסיה.

בנוסף, ציין מקאלום כי מדינות כמו רוסיה ואיראן, המנהלות מלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון, מערערות את הביטחון העולמי. לדבריו, סוכנות הביון הרוסית GRU עסוקה ב"משימה מתמשכת ליצור מהומה ברחובות בריטניה ואירופה, ומבצעת פעולות שכוללות הצתות, חבלה ועוד. הגבנו השנה ל-20 מזימות טרור שנתמכות על ידי איראן בבריטניה".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:בריטניהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה