חדשות בארץ

עיריית רמת השרון לא תאפשר תפילות בהפרדה, וחוטפת: "רודפת כל סממן יהודי"

העירייה הצטרפה לרון חולדאי ולעיריית תל אביב, מבקשת מהציבור לא לקיים תפילות בהפרדה, וסופגת ביקורת: "עם ישראל אוהב את המסורת וימשיך לדבוק בה, למרות מאמצי חבורות פרוגרסיביות קיצוניות למחוק אותה"

תפילה במרחב הציבורי בתל אביב (צילום Tomer Neuberg/Flash90)תפילה במרחב הציבורי בתל אביב (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
אא

עיריית רמת השרון הצטרפה למדיניות עיריית תל אביב, והודיעה כי לא תאפשר תפילות בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי, הן בחגי תשרי והן בשאר ימות השנה. ההודעה, שפורסמה בעמוד הפייסבוק של העירייה, קובעת כי התפילות יתקיימו רק בבתי הכנסת ובמקומות שהוקצו לכך, תוך דגש על סיוע מטעם העירייה לבתי הכנסת המוסדרים. העירייה הדגישה: "לא תהיה הפרדה מגדרית במרחב הציבורי. אנו קוראים לציבור לכבד את ההחלטה, ולא לקיים תפילות בהפרדה במרחב הציבורי."

ההחלטה הזו מגיעה בעקבות פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר דחה את עתירתם של תושבי העיר, שדרשו לאפשר תפילות בהפרדה במרחבים הפתוחים, בדגש על תפילות הימים הנוראים. החלטת בית המשפט גררה תגובות חזקות, ובפרט מצד ארגון חותם, שמזוהה עם שומרי מסורת וערכים דתיים.

מנכ"ל ארגון חותם, הרב אביעד גדות, הביע זעם על החלטת העירייה, ואמר ל"ישראל היום": "עיריית רמת השרון מצטרפת למיעוט קיצוני שמבקש לדכא סממנים יהודיים במרחב הציבורי. זהו מעשה נבלה! כיצד ייתכן שעירייה תגביל את רצונם של אלפי שומרי מסורת לקיים תפילות על פי דרכם, ותדחוף אותם אל מחוץ למרחב הציבורי? עם ישראל אוהב את המסורת וימשיך לדבוק בה, למרות מאמצי חבורות פרוגרסיביות קיצוניות למחוק אותה."

הוויכוח סביב ההפרדה המגדרית בתפילות הפך לנושא חם בשיח הציבורי, כאשר תומכים טוענים כי מדובר בזכותם של שומרי המסורת לשמור על אורח חייהם, ואילו מתנגדים טוענים כי הפרדה במרחב הציבורי מהווה הפרה של עקרון השוויון.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יום כיפוררמת השרוןתפילה במרחב הציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה