בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: האם עשר דקות ביום באמת מספיקות לספיגת ויטמין D?

הדיאטנית הציגה מחקר שמתייחס לשאלה חשובה. מומחים מדגישים כי לא כל אזורי הגוף קולטים ויטמין D באותה מידה. אז מה צריך לעשות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר מאיה רוזמן הציגה לאחרונה מחקר מעורר עניין שפורסם ב"מדע הסביבה" בארה"ב, המתייחס לשאלה החיונית: כמה זמן יש להיחשף לשמש על מנת לקבל מספיק ויטמין D? המחקר בחן נתונים בעונות השנה השונות ובקרב אנשים מגוונים מבחינת גוון עור, וגילה כי בממוצע, עשר דקות ביום של חשיפה לשמש מספיקות כדי לייצר את הוויטמין, בהנחה ש-25% מהגוף חשופים (ידיים ורגליים, למשל).

עם זאת, מומחים מדגישים כי לא כל אזורי הגוף קולטים ויטמין D באותה מידה. אזורים כמו הפנים ואמות הידיים קולטים את הוויטמין ביעילות גבוהה יותר בהשוואה לאזורים אחרים. ד"ר רוזמן הוסיפה כי גם החשיפה המינימלית צריכה להיות בשעות הנכונות. "חשיפה קצרה בלתי מוגנת של עשר דקות ביום, שלוש פעמים בשבוע, בשעות הבוקר המאוחרות – מספיקה בהחלט לשמירה על רמות תקינות של ויטמין D", היא הסבירה.

המחקר גם מצביע על כך שיש לקחת בחשבון את סוג העור. אנשים בעלי עור בהיר יותר עשויים להפיק יותר ויטמין D מחשיפה קצרה יחסית, בעוד שאנשים בעלי עור כהה זקוקים לחשיפה ממושכת יותר כדי לייצר את אותה כמות ויטמין.
חשוב לדעת כי ויטמין D חיוני לבריאות האדם, במיוחד בכל הנוגע למערכת החיסונית ולספיגת הסידן, והוא תורם לבריאות העצמות. מחסור בוויטמין D יכול להוביל לבעיות בריאות שונות, כמו דלקות, ירידה בכוח השרירים והגברת הסיכון למחלות כרוניות. לכן שמירה על רמות תקינות של ויטמין D היא קריטית, וכחלק מאורח חיים בריא, מומלץ לשלב חשיפה סבירה לשמש, יחד עם תזונה מאוזנת.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:ויטמין דיחשיפה לשמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה