חדשות יהדות

עיריית ת"א דחתה הצעת פשרה לקיום תפילה בהפרדה: "להתנגד למחיצה - כמו לומר שיש בעיה עם כיפה"

אחרי שהסופרת והעיתונאית, עירית לינור, הגישה עתירה שנדחתה נגד עיריית תל אביב, נערך דיון בעליון. העירייה דחתה הצעה לפשרה לפיה התפילה תתקיים בהפרדה במקום אחר. השופטים ביקרו: "זו תפילה שמקובלת ברוב הקהילות, כל עוד זה עם הפרדה תתנגדו?"

בקטן: עירית לינור (צילום: מתוך הפייסבוק של עירית לינור), צילום תמונת רקע: shutterstockבקטן: עירית לינור (צילום: מתוך הפייסבוק של עירית לינור), צילום תמונת רקע: shutterstock
אא

בית המשפט העליון בירושלים קיים היום (רביעי) דיון בערעור שהוגש על ידי ארגון "ראש יהודי" ונשים שביקשו לקיים תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בתל אביב ביום כיפור. בית המשפט הציע פשרה לפיה האירוע יועבר לגן מאיר, אך עיריית תל אביב סירבה להצעה.

השופט יחיאל כשר, שהשתתף בדיון יחד עם השופטים דוד מינץ ועופר גרוסקופף, ציין כי עמדת העירייה עלולה להיתפס ככפייה על מתפללים דתיים, והוסיף: "להתנגד למחיצה זה כמו לומר שיש בעיה עם כיפה". הערעור הגיע לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את החלטת העירייה לאסור על קיום אירועים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי.

עוד לפני שהציעו פשרה, השופטים אמרו במהלך הדיון כי "הסוגיה לא הייתה צריכה להגיע לביהמ"ש, ואפשר היה לפתור זאת מחוצה לו". לאחר ההצעה, בא כוח העירייה הודיע כי "אנחנו מתנגדים להפרדה מגדרית במרחב הציבורי ודוחים את הצעת השופטים". השופטים מינץ וגרוסקופף תהו: "זו תפילה שמקובלת ברוב הקהילות, כל עוד זה עם הפרדה תתנגדו?", אך העירייה המשיכה להתנגד ולא הושגה פשרה.

הסופרת והעיתונאית, עירית לינור, היא זו שעתרה, יחד עם שלושים תושבי תל אביב נוספים ועמותת "ראש יהודי". העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב, בבקשה להתיר תפילות ביום כיפור בכיכר. היא עשתה זאת בעקבות הודעת עיריית תל אביב כי לא תאפשר לאף גוף לנהל את תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי. אחרי שהעתירה לא התקבלה, בדיון שנערך לפני כשבועיים וחצי, הצדדים הביאו את הסוגיה לפתחו של בית המשפט העליון, שדן היום בנושא.

בעתירה נכתב כי החלטת העירייה פוגעת בזכויות יסוד של קהילה שלמה, ומפרה את עיקרון השוויון וחופש הדת, המוגנים בחוקי היסוד של מדינת ישראל. "עד שנה שעברה יהודים שרצו להתפלל בכיכר דיזנגוף לא היו צריכים לתת הסברים לאף אחד", אמרה לאחרונה לינור לאתר "כיפה", וביקרה את התערבות בית המשפט והעירייה בשאלות הלכתיות.

לינור ציינה כי היא תל אביבית שורשית ובעלת רקע מסורתי, וטוענת שהעירייה פעלה בהתאם בעבר, ואפשרה תפילות במרחב הציבורי ללא בעיות. היא מוסיפה כי הדרישה להתפלל בבתי הכנסת בלבד אינה מוצדקת, במיוחד כאשר "ישנו מחסור במקומות תפילה עבור כל המתפללים ביום כיפור". לטענתה, ישנו קומץ קטן שגורר את העירייה להחלטות אלה, והיא מפנה את האשמה לעירייה עצמה, כשהיא טוענת שההחלטה מנוגדת לערכים יהודיים ודמוקרטיים. לדבריה, רבים מהחילונים דווקא תומכים בתפילות במרחב הציבורי, והם רואים בכך חלק מחיבור ליהדות.

עוד היא ציינה: "העיר היא שלי יותר מאשר של חולדאי, הייתי כאן לפני כל אלו שהחליטו שתפילה יהודית במרחב הציבורי – זה אצבע בעין. העירייה אמורה לטפל בהתנהגות פסולה שכזאת, לא לתגמל אותה. חלק מזה שמדינת ישראל היא גם יהודית וגם דמוקרטית – אומר שאפשר להיות יהודי גם בחוץ".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:עירית לינורתפילה בהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה