בריאות ותזונה

7 צמחי מרפא הודיים שהמחקר מודה שהם מחוללי פלאים

חוקרים ברחבי העולם, שבדקו צמחי מרפא מיוחדים שגדלים בהודו, חזרו עם ממצאים שגם אתם רוצים לדעת

אא

מחקרים על צמחי מרפא הודיים ממשיכים לצבור תאוצה, במיוחד בשל הפופולריות של הרפואה האיורוודית והעניין הגובר בשימוש במוצרים טבעיים לריפוי ולשיפור הבריאות. בשנת 2023-2024 פורסמו מחקרים חדשים הבוחנים את היתרונות הבריאותיים של צמחי מרפא הודיים במגוון תחומים. להלן כמה מחקרים עדכניים שתוצאותיהם הצליחו להדהים את העולם.

 

אשווגנדה (Withania somnifera)

האשווגנדה, הידועה גם בשם "ג'ינסנג הודי", היא אחד הצמחים הנחקרים ביותר ברפואה האיורוודית.  

מחקר משנת 2023 שנערך בכתב העת *Nutrients* בחן את השפעת האשווגנדה על הפחתת לחץ ושיפור איכות השינה. המחקר הראה כי משתתפים שנטלו אשווגנדה דיווחו על הפחתה משמעותית ברמות הלחץ ושיפור איכות השינה, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מחקר נוסף מ-2023 בחן את ההשפעה של אשווגנדה על ספורטאים ואת היכולת שלה לשפר ביצועים גופניים, ונמצא כי נטילת הצמח תרמה לשיפור כוח הסיבולת של המשתתפים במחקר.

 

כורכום (Curcuma longa)

כורכום הוא צמח המשמש כמרכיב עיקרי ברפואה האיורוודית, בשל הדגש על השפעתו האנטי-דלקתית ונוגדת החימצון.  

מחקר שפורסם בכתב העת *Journal of Clinical Medicine* מצא כי תוספת כורכומין (הרכיב הפעיל בכורכום) עוזרת בהפחתת תסמינים של דלקות פרקים ומחלות דלקתיות נוספות, תוך שהיא מסייעת להפחתת כאבים ולשיפור התנועה.

זאת ועוד: מחקר קליני נוסף שהתפרסם ב-*Phytotherapy Research* הראה שכורכום יכול לסייע גם בהפחתת סימני דיכאון וחרדה, בזכות פעילותו כנוגד חמצון ותומך במערכת העצבים.

 

טולסי (Ocimum sanctum)

טולסי, הידוע גם בשם "בזיליקום קדוש", נחשב לצמח מרפא חשוב ברפואה ההודית.

מחקרים עדכניים הראו שמדובר בצמח בעל השפעות נוגדות סטרס, ועל כן לא פעם משתמשים בו גם בעולם הרפואה. מחקר שהתפרסם בשנת 2023 ב-*Frontiers in Pharmacology* מצא כי טולסי עשוי לתמוך במערכת החיסון ולהפחית את הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה. הנבדקים הראו שיפור בתפקוד המערכת החיסונית והפחתה במחלות עונתיות. בנוסף הוא גם נמצא כמשפר תפקודי לב, ומסייע בהורדת לחץ הדם. 

 

גוגול (Commiphora wightii)

הגוגול הוא צמח עתיק ברפואה האיורוודית שמשתמשים בו בעיקר לטיפול בכולסטרול גבוה ובדלקות.מחקר שהתפרסם בכתב העת *Lipids in Health and Disease* מצא כי הגוגול יכול להוריד את רמות הכולסטרול LDL (הכולסטרול הרע) בצורה משמעותית אצל אנשים עם רמות כולסטרול גבוהות, ובכך לתרום לשיפור בריאות הלב.

 

נים (Azadirachta indica)

הנים משמש ברפואה האיורוודית כצמח בעל השפעות אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות. מחקר שפורסם בכתב העת *Journal of Ethnopharmacology* מצא כי תמציות נים עשויות לסייע בטיפול בזיהומים פטרייתיים וזיהומים עוריים שונים, וכן להפחית דלקות בעור.
- מחקר נוסף בחן את היכולת של נים לסייע בטיפול במחלות חניכיים והראה ירידה משמעותית בכמות החיידקים האחראים לדלקות חניכיים.

 

בראהמי (Bacopa monnieri)

בראהמי, הידוע גם בשם "בזיליקום מים", הוא צמח מרפא המשמש לשיפור הזיכרון ותפקוד המוח. מחקר קליני משנת 2023 שהתפרסם ב-*Journal of Alternative and Complementary Medicine* הראה שצריכת בראהמי שיפרה את הזיכרון ואת התפקודים הקוגניטיביים בקרב מבוגרים בריאים, מה שמחזק את ההבנה כי הצמח יכול לעזור בשמירה על בריאות המוח.

 

אמלה (Phyllanthus emblica)

אמלה, הידועה גם כ"ענב הודי", היא מקור עשיר לוויטמין C ונוגדי חמצון, שמשמש לחיזוק מערכת החיסון.

מחקר שהתפרסם בכתב העת *Nutrients* מצא כי אמלה משפרת את רמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת סוג 2, ובכך תורמת לשיפור בריאות המטופלים. האמלה נמצאה כמשפיעה באופן מרחיק לכת על תפקודי כבד ועל מיזעור נזקי חמצון הנובעים מאורח חיים לקוי. 

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מחקרהודוצמחי מרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה