חדשות בארץ

בתוך דקות: כמאה רקטות שוגרו אל הגליל, פגיעות ישירות בצפת

שעות מעטות לאחר מותם של בני זוג בקריית שמונה, מפגיעת רקטה, מחבלי חיזבאללה שיגרו לפנות ערב כמאה רקטות אל מרחב צפת, ראש פינה והגליל המזרחי. דווח על מספר פגיעות ישירות. מוסיף להיות קשה מצבם של החיילים שנפצעו בלבנון

הזירה הקטלנית בקריית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)הזירה הקטלנית בקריית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש90)
אא

כמאה רקטות שוגרו אחר הצהריים (רביעי), בתוך דקות, אל מרחב צפת, ראש פינה, חצור ויישובים בגליל המזרחי. בניין מגורים בצפת ספג פגיעה ישירה ושריפה פרצה במקום. מבנה נוסף ספג פגיעה חלקית. לא דווח על נפגעים.

על פי המשטרה, זוהו נפילות ופגיעה בסמוך לבתים גם בחצור הגלילית. נזק למבנה תועד ביישוב דלתון ונפילות אותרו בשטחים פתוחים גם סמוך לראש פינה ועמיעד.

שמעון חיים דהן חובש איחוד הצלה ורכז חוסן של סניף גליל מסר לגבי הפגיעה בצפת: "צוותי יחידת חוסן של איחוד הצלה, יחד עם נציגי מחלקת הרווחה בעיריית צפת, העניקו סיוע לעשרה נפגעי חרדה עקב אופי האירוע, מתוכם ילד כבן שלוש. אחד מנפגעי החרדה, כבן 30, פונה לבית החולים זיו".

המטח הכבד שוגר פחות משעתיים לאחר השיגור הקטלני אל קריית שמונה, שכתוצאה ממנו נהרגו בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, בשעה שהיו ברחוב בטיול עם כלביהם ולא הספיקו להיכנס למרחב מוגן. הרקטה התפוצצה ברחוב, בשעה שניסו לתפוס מחסה. בצה"ל בודקים מדוע לא בוצע יירוט. צה"ל עדכן כי מאוחר יותר חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר ממנו זוהו השיגורים שנפלו בקריית שמונה.

המרכז הרפואי לגליל עדכן כי חל שיפור במצבו של הגבר בן 41 שנפצע הבוקר בשלומי, כתוצאה מפגיעת רסיסים. הוא הוכנס לניתוח שבסיומו הועבר לאשפוז במחלקת עיניים, במצב בינוני ויציב.

ברמב"ם מטופלים שישה נפגעים מהמטח ששוגר בצהריים אל חיפה והקריות. מצבו של נער בן 16, עם פציעה מרסיס בראש, מוגדר בינוני. ארבעה פצועים כבני 40 ו-50 במצב קל עם פצעי רסיסים. רוכב אופנוע, גבר בן 36, נפצע קל בתאונת דרכים בזמן אזעקה כשעצר על מנת לתפוס מחסה.

המרכז הרפואי עדכן בנוסף כי אמש, במהלך שעות הערב, הובאו אל חדר ההלם ברמב"ם ארבעה חיילים באמצעות שני מסוקים. שניים מתוכם, בעשור השלישי לחייהם, סובלים מפציעות רב-מערכתיות, עברו במהלך הלילה מספר הליכים ניתוחיים ומאושפזים כעת במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהם מורדמים ומונשמים.

יחד איתם נתקבלו שני חיילים נוספים, גם הם בעשור השלישי לחייהם, הסובלים מפגיעות רסיסים. השניים מאושפזים במחלקה לטיפול מוגבר טראומה, כשהם בהכרה ומצבם בינוני.

המרכז הרפואי זיו בצפת עדכן כי אתמול פונו למלר"ד 18 נפגעים מהלחימה בלבנון ובגבול הצפון. כל הנפגעים סבלו מפציעות קלות, פגיעות רסיסים והדף. שניים הושארו לאשפוז והמשך טיפול, כל היתר שוחררו.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה