בריאות ותזונה

מבשלים פסטה בצורה הזו? אולי בגלל זה עליתם במשקל

מאמן אישי מסביר איך שגיאת בישול קטנה יכולה להוסיף לכם קלוריות מיותרות – ואיך להימנע ממנה בקלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פסטה היא אחד המאכלים האהובים ביותר – היא קלה להכנה, מספקת, וטעימה. עם זאת, ייתכן שאתם מכינים אותה בצורה שגויה, טעות שעלולה לגרום לכם לצרוך יותר קלוריות ממה שהתכוונתם.

טום האל, מאמן כושר אישי, חשף בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות שגודל המנה הוא הנקודה הקריטית שרבים טועים בה. אנשים לא תמיד מבינים מה הכמות המדויקת שהם אמורים לבשל, וזה עלול להוביל לצריכת יתר של קלוריות.

"אם תסתכלו על האריזה, תגלו ש-75 גרם פסטה יבשה הופכת ל-180 גרם פסטה מבושלת", הסביר האל. "הרבה אנשים לא שמים לב לכך, ושמים ישירות 180 גרם פסטה יבשה בסיר, מה שגורם להם לבשל כמות כפולה של קלוריות". לדבריו, רבים טועים וחושבים ש-180 גרם של פסטה יבשה שווה ל-286 קלוריות, כשלמעשה הכמות הזו מתייחסת לפסטה המבושלת.

בסרטון הוא הראה את ההבדל בין שתי מנות – אחת עם הכמות הנכונה של פסטה לפני בישול, ואחת עם כמות גדולה יותר. ההבדל בכמות הוא משמעותי, כשהמנה השגויה יכולה להכיל מעל 600 קלוריות. האל הסביר שהמשקל של הפסטה עולה בעת הבישול, משום שהיא סופגת מים, מה שמוביל לכך שהמנה נראית גדולה יותר ושוקלת יותר. "חשבתי בעבר שאין לזה חשיבות כל עוד הפסטה מבושלת במים", הודה, "אבל הקלוריות עדיין נחשבות".

בסיום הסרטון, האל קיבל תגובות רבות מעוקביו, שהודו לו על ההסבר הברור, ואמרו שהמידע הזה עזר להם להבין ואולי אפילו להפחית במשקל בזמן הקרוב.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:פסטהקלוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה