חדשות בארץ

למרות שבית המשפט אישר: תפילת יום כיפור לא תתקיים בשטח ציבורי בתל אביב

ארגון "ראש יהודי" הודיע כי למרות שקיבל היתר מבית המשפט העליון, הוא החליט לבטל את התפילה הציבורית בתל אביב. היא תערך בבית כנסת בעיר

ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash 90)
אא

למרות פסיקת בית המשפט העליון מאתמול, שהתירה תפילה בתל אביב במקום ציבורי ובהפרדה, ארגון "ראש יהודי" הודיע היום (חמישי) כי החליט לבטל את תפילת יום כיפור בהפרדה בגן מאיר בתל אביב.

מהארגון נמסר: "על אף שבית המשפט פסק לטובתנו, ובעקבות חשש מפרובוקציות, ראש יהודי יקיים את תפילות יום הכיפורים בבית הכנסת בבר כוכבא 54, ולא בגן מאיר".

ישראל זעירא, יו"ר הארגון, מסר: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה: במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים, לא פרובוקציה ולא אפליה. מחיצה כהלכתה כמנהג דורות. בעזרת ה', עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה".

הוא הוסיף: "בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לניצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו. אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".

תגיות:יום הכיפוריםראש יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה