חדשות בארץ

סוכל פיגוע תופת בקניון עזריאלי בתל אביב - נעצרו 5 תושבי טייבה

השב"כ והמשטרה עצרו חמישה ערבים ישראליים, תושבי טייבה, שתכננו לבצע פיגוע בקניון עזריאלי בתל אביב. בחקירתם הודו כי הם תומכי דאע"ש

מגדלי עזריאלי (צילום: shutterstock)מגדלי עזריאלי (צילום: shutterstock)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום שהשב"כ והמשטרה סיכלו פיגוע תופת אותו תיכננו חמישה ערבים ישראליים, בקניון עזריאלי בתל אביב. בתום חקירה סמויה אותרו ונעצרו חמשת המחבלים, שהזדהו כתומכי דאע"ש. כתב אישום יוגש נגדם בימים הקרובים, בהתאם לממצאי החקירה.

השב"כ וחוקרי המשטרה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלו חקירה סמויה בת חודש ימים, בעקבות מידע על הקמת תא הטרור, בה חברים חמישה תושבי טייבה. על פי המידע, המחבלים תכננו להחדיר ולפוצץ רכב תופת בקניון עזריאלי.

בראשית החקירה נעצרו מובילי התשתית: מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף, תושבי טייבה, המחזיקים באידאולוגיה של ארגון הטרור דאע"ש. עם התפתחות החקירה עלה כי השניים עסקו בכוונות יציאה לזירת לחימה של דעא"ש בחו"ל, וקיימו קשרים עם גורמי דאע"ש זרים. עוד נחשף כי גייסו לתשתית שלושה תושבי טייבה נוספים: סאג'ד מצארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי.

בתום איסוף הראיות עצרה יחידת הגדעונים בלהב 433, יחד עם שוטרי תחנת טייבה, את חמשת החשודים, ונתפסו ברשותם אמצעי לחימה שונים.

בתוך כך, בחקירתם עלה כי החשודים צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה ודנו על כמות חומר הנפץ המצריך את הפלת מגדלי עזריאלי. יודגש כי התשתית נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל.

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב יאיר חצרוני, ציין כי "מדובר בפרשיה ביטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה והשב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. אנו רואים בחומרה יתרה כל כוונה של גורמים בעלי אידאולוגיה קיצונית לקדם פעילות ביטחונית ועל כן, נמשיך לפעול בנחישות בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק ולנקוט במלוא העוצמה עם האמצעים העומדים לרשותנו, כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בחקירה, הוגשה בביית המשפט במחוז מרכז הצהרת תובע נגד החשודים, ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום המייחס להם עבירות ביטחוניות.

 

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:השב"כטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה