בריאות ותזונה

סעודה מפסקת: 2 המזונות שאסור לאכול לפני הצום

יום כיפור מתקרב, ורבים נוטים לחשוב שאם יאכלו הרבה בארוחה המפסקת, הם יעברו את הצום בצורה קלה יותר. אבל זה לא מדויק. הדיאטנית עם המזונות שכדאי לצרוך, ועם אלה שלא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום כיפור מתקרב, ורבים מתכוננים לצום הארוך והחגיגי באמצעות הארוחה המפסקת. אנשים רבים מנסים "להעמיס" מזון רב מתוך מחשבה שזה יסייע להם להימנע מתחושת הרעב למחרת. עם זאת, הדיאטנית הקלינית לני פכט-ברגר מזהירה מפני אכילה לא נכונה בארוחה זו, שעלולה דווקא להחמיר את תחושת הרעב בהמשך.

לפי פכט-ברגר, שכתבה טור מיוחד לאתר וואלה, ישנם שני סוגי מזונות עיקריים שיש להימנע מהם לפני הצום: מאכלים עשירים במלח ובתבלינים חריפים, ומאכלים מתוקים. מאכלים מלוחים כמו חטיפים, חמוצים וגבינות מלוחות גורמים לצמא מוגבר, בשל תכולת הנתרן הגבוהה שבהם. צמא זה, לדבריה, עלול לגרום לאי נוחות ולעורר תחושת מחסור במים לאורך הצום.

תבלינים חריפים פועלים בצורה דומה ומחזקים את תחושת הצמא, ולכן חשוב להימנע ממאכלים מתובלים מדי. במקום זאת, מומלץ לבחור במזונות עדינים ובעלי תכולת מלח נמוכה, כדי להבטיח תחושת נוחות במהלך הצום.

בנוסף, מומלץ להימנע ממאכלים מתוקים ומשתייה ממותקת. פכט-ברגר מסבירה כי אף על פי שהמתוק מעניק תחושת שובע מיידית, הוא גורם לירידה מהירה ברמת הסוכר בדם כשעתיים-שלוש לאחר האכילה. כתוצאה מכך, הגוף יתחיל לחוש רעב מהר יותר, וזו תחושת רעב שאינה נעימה במהלך הצום הארוך.

אז מה כן כדאי לאכול בארוחה המפסקת? פכט-ברגר ממליצה לשלב מזונות שמספקים תחושת שובע ממושכת. פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, קינואה ולחם מחיטה מלאה מתפרקות לאט בגוף, ומספקות אנרגיה מתמשכת. כמו כן, חלבונים רזים כמו עוף, הודו ודגים חשובים לשמירה על מאזן האנרגיה במהלך הצום.

כמו כן, כדי לשמור על תחושת נוחות ולהימנע מהצמא, מומלץ לשתות כמות מספקת של מים לאורך היום. יש להקפיד על שתייה מספקת, אך לא להעמיס אותה סמוך מדי לארוחה המפסקת, כדי להימנע מתחושת כבדות.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יום כיפורתבלינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה